''קרח בעיניים'': אלבום חדש לג'נגו

לא כוכב שוליים: ג'נגו (עמיר רוסיאנו) מוציא אלבום חדש וכובש את הלב

דודי פטימר

עטיפת האלבום: מרינה רסקין

5 שנים מאז אלבומו הקודם ("בתוך רגע", 2017) והמוסיקאי, בסיסט, יוצר וזמר ג'נגו (עמיר רוסיאנו) חבק בימים אלה אלבום חדש – "קרח בעיניים".

האלבום נולד בתקופת הקורונה במפגש של ג'נגו עם המוסיקאי אלעד שודלר, בשיחה צפופה על ההרפתקן והפעלולן ההולנדי וים הוף, המכונה "איש הקרח". המסתורין בסיפורו של הוף הוליד את השיר הראשון מהאלבום שהוא גם שיר הנושא, שכתב שודלר והלחין ג'נגו.

אחד השירים הבולטים באלבום "כוכב שוליים", ששודלר כתב וג'נגו הלחין, יכול בקלות להיתפס כשיר המספר את סיפור חייו של רוסיאנו, זה שהיה שם כשהרוק הישראלי פרח בראשית הניינטיז, היה חבר ב"תערובת אסקוט" (שאגב, עובדת על אלבום שני), ניגן עם אמדורסקי, קפלן, תורן, פורטיס ומי לא? והקים להקה מצליחה משל עצמו ("ג'נגו") אבל בניגוד לקולגות שפרצו לתודעה וחרכו את הרדיו הוא נשאר כאמן אינדי.

בהאזנה לאלבום מבינים שהשיר אינו על ג'נגו עצמו אלא על כל כך מאתנו והשוליים האישיים. הוא עצמו הלך בדרך שלו, טווה אותה במו ידיו ועשה כברת דרך נפלאה כיוצר, כנגן וכמפיק שעיצב את הפסקול של הרוק הישראלי בשלושים השנים האחרונות.

האלבום, שעוסק בנושאים כמו אהבה, אכזבה, כאב, תקווה ומחווה גם לג'וני קאש, מצליח, בהפקה הדוקה ומרגשת, להציג בכל שמונת שיריו את הרגישות והכישרון של ג'נגו.

ג'נגו בחר שכל האלבום ימנה שמונה שירים ולא יותר, השזורים זה בתוך זה ומשלימים האזנה בת 25 דקות לקתרזיס שמשאיר באוזני המאזין ציפייה לעוד.

כאן המקום לציין כי למעט "קרח בעיניים" ו"כוכב שוליים" שאת מילותיהם כתב כאמור שודלר, כל המנגינות ושאר הטקסטים נוצרו על ידי ג'נגו, כמו גם ההפקה המוזיקלית (למעט "קרח בעיניים" שהפיק גבע אלון).

שירי האלבום: שפתיים בוערות / ג'וני קאש / מתי תרצי אותי / האישה השנייה / קרח בעיניים/ כוכב שוליים/ בפעם המאה/ שקט ומואר.

דילוג לתוכן