אני רק שאלה

האם להזדקק לשירות טכנאי מאסטרינג מקצועי או להשתמש במאסטרינג אוטומטי?

דן גוטפריד

באדיבות: Depositphotos)

השלב האחרון לפני שאתה משחרר את המוסיקה שלך לעולם הוא המאסטרינג – זה השלב שבו משפרים את איכות הצליל ומעלים את הווליום לרמה המקובלת של שירים אחרים שיוצאים לאור בתקופתנו.

בכדי לבדוק את השאלה, השתמשנו במאסטרינג אוטומטי וגם במאסטרינג עם טכנאי מוסמך ובעל ניסיון.

קודם כל ננסה להשיב על השאלה – מה הוא מאסטרינג בכלל? ובכן – מדובר ב"שליטה במוזיקה".

פעולת מאסטרינג קורית כשאתה לוקח קובץ מוסיקה ומוציא חלקים מסוימים מהצליל שלו באמצעות EQ, דחיסה ואפקטים אחרים. תהליך המאסטרינג גם מגביר את העוצמה הכללית ובאופן כללי גורם לקובץ להישמע "יותר טוב". טכנאי מאסטרינג הוא העושה את התהליך הזה באופן מקצועי. לעומת זאת, מאסטרינג אוטומטי הוא אפליקציה של בינה מלאכותית השולטת השיר שלך ומגיעה לתוצאה אוטומטית תוך דקות ספורות.

האפליקציה מסוגלת להאזין לקובץ שלך, לבחור את האלמנטים של המצלול ולנסות לעשות את מה שעושה טכנאי מאסטרינג. כל התהליך מבוסס על כמה הגדרות לבחירה – כמו עוצמת שליטה, עוצמת דחיסה, העדפות EQ, רוחב סטריאו, נפח ואפילו סגנון (למשל – חם, מאוזן או פתוח). שירותים מסוימים אפילו מאפשרים לך להעלות קובץ עזר, כך שה-AI יוכל לנסות לשלוט בשיר שלך באופן דומה.

במקום לשלם לטכנאי מאסטרינג סכום נכבד עבור טיפול בקובץ אחד, אתה יכול לשלוט במספר בלתי מוגבל של קבצים עבור פחות מ-50$ לחודש (הערה: שירותים אלה ימשיכו בדרך כלל לגבות עמלה חודשית אם לא תדאג לבטל את המנוי).

בכדי להשתמש במאסטרינג אוטומטי – העלה את הקובץ המקורי שלך, הגדר את העדפות המאסטרינג שלך, לחץ על כפתור ואז טכנולוגיית ה-AI תפעיל על גבי הקובץ שלך פרמטרים באופן שישווה אותו לשירים אחרים באותו הז'אנר.

שירותי מאסטרינג אוטומטיים מהירים ביותר ישלטו על השיר שלך בתוך דקות, בניגוד למספר הימים שייקח לטכנאי מאסטרינג להגיע לתוצאה. משמעות הדבר היא שאתה יכול להעביר במהירות את הקובץ שלך לתקני שליטה מקצועיים מקובלים בז'אנר הרלוונטי ולהפיץ אותו בהקדם האפשרי.

לעומת המאסטרינג האוטומטי, היתרונות של שכירת טכנאי מאסטרינג מתמצים בהליך העבודה בדרך המסורתית של פעולה אנושית של אדם בעל ניסיון ואוזן אנושית בכדי לשלוט במוזיקה שלך באיכות גבוהה יותר. בדימוי – כמו תפירת חליפה על ידי חייט מקצועי ולפי מידות, לעומת רכישת חליפה מוכנה בחנות. בנוסף, מאסטרינג אוטומטי מספק תוצאות שלא מסוגלות להגיע לאלו שטכנאי מאסטרינג טוב ובעל ניסיון יכול לעשות. הכוונה היא שבעל מקצוע אנושי מנוסה יכול לשמוע דברים ברמה ש-AI לא יוכל. כלומר, יהיה לך מיד סיכוי טוב יותר לקבל מאסטרים באיכות גבוהה יותר מאדם מאשר ממכונה.

  • טכנאי יכול לקבל החלטות על סמך הנתונים הספציפיים שלך. לעומת זאת, AI עובד באופן כללי יותר. טכנאי יכול להצביע על תיקונים ספציפיים שהוא מציע לפי הסגנון וההעדפות שלך. אחת הסיבות העיקריות לכך היא ששכירת טכנאי מאסטרינג עדיפה היא שהטכנאי מקשיב למוסיקה שלך באמצעות ציוד סטודיו יוקרתי מעולה ועם ניסיון רב, בכדי להגיע לתוצאה שנשמעת "טוב". לכן, אם באפשרותך למצוא טכנאי מנוסה שמוכן להמליץ ולבצע תיקונים בהסכמה הדדית איתך, מובטח לך השיר שלך ייצא הרבה יותר טוב.

  • במאסטרינג אוטומטי אתה יכול אמנם לבחור את העדפות המאסטרינג שלך, אך אינך יכול לבקש התאמה אישית, כפי שתוכל עם טכנאי אנושי, במיוחד עם הטכנאי שלך מציע תיקונים.

  • המסר המתבקש לדעתי הוא – אם אתה יכול להרשות זאת לעצמך, שכור טכנאי מאסטרינג. אם לעומת זאת, יש לך מגבלות תקציב, שליטה אוטומטית תהווה אלטרנטיבה מתקבלת על הדעת.

  • אם אתה שוכר טכנאי מאסטרינג, בדוק לפני כן את עבודותיו האחרות וכן הקפד לקרוא את כל הביקורות הזמינות של לקוחות עבר. אתה צריך שיהיה זה טכנאי טוב מאוד, אשר נוח וקל לעבוד איתו ויש לו ניסיון במאסטרינג על קטעים בז'אנר המוזיקה שלך.

  • לעומת זאת, אם אתה משתמש במאסטרינג אוטומטי, ודא שגם אדם נוסף המבין בנושא יקשיב למאסטר הסופי. כמובן, מישהו בעל אוזניים טובות שיהיה כנה איתך.

  • שירותי המאסטרינג האוטומטיים המובילים כיום הם: Emastered, Landr ו-ARIA Mastering.

  • האחרון המוזכר לעיל, משתמש בהילוך אנלוגי ובזרוע רובוטית בכדי לשלוט בקבצים שלך. כלומר, תיאורטית – הוא מסוגל להגיע לתוצאות הטובות ביותר.

דילוג לתוכן