בניית קריירה מוסיקלית סביב אישיותך

מדריך מיוחד עם כמה פעולות שעשויות לסייע לכם בכדי לבנות קריירה מוסיקלית סביב אישיותכם

דן גוטפריד

באדיבות: Depositphotos)

הבה נדבר על בניית הקריירה המוסיקלית שלך סביב אישיותך ולא רק בהתבסס על המוסיקה שלך. הטכנולוגיות פיתחו אמצעים שתוך שימוש בהם יכול כל אחד להלחין ולהקליט שיר קליט. בזכות האינטרנט, הבנו מזמן שיש המוני כותבי שירים, מבצעים ומפיקים ממש טובים. אז איך אפשר לבלוט בין ההמונים? 

אחת הדרכים היא לראות אותך בעצמך כמעשה אמנות יותר מהמוסיקה עצמה. אתה או את מהווים בעצמכם את ה״יצירה״ שמעריצים מעוניינים בה. הכל קשור לסיפור האישי ולחוויה האנושית שלכם. אנשים אוהבים את המוסיקה שלכם ומקשיבים לה כי הם נהנים ממנה. לפעמים למוסיקה יכולה להיות השפעה רגשית עמוקה על אנשים, כאשר לא אחת האוהדים שלכם מסתובבים סביבה בגללכם, בעוד הם צופים בחייכם נפרשים לפניהם דרך המוסיקה שלכם.                                                                                                                       

האמנות היא אמנות מכיוון שהאמן הוא האמנות בפועל! בכדי לבנות קריירה מוסיקלית סביב אישיותך, אתה לא צריך להיות אדם סופר אנרגטי, מצחיק או כריזמטי. כל עוד אתה עצמך, יהיו תמיד אנשים שיהדהדו את האישיות האותנטית שלך. יש דברים מרכזיים שאתה יכול לעשות כדי לשתף את המוסיקה שלך ולבנות קריירה מוסיקלית המרוכזת סביבך וסביב אישיותך.

שתפו את סיפור חייכם

שתף את הסיפור שלך (גם כשהוא מפחיד) ואל תהסס כי כל אחד מאיתנו הוא רק בן אנוש. אנו מהדהדים באמצעות סיפורינו האותנטיים את החוויה האנושית. לכן, כדאי לחלוק את סיפור חייכם. אין צורך לכלול כל פרט ולא הייתי ממליץ לעשות זאת. אבל שיתוף הסיפור שלכם חשוב במיוחד, אם החלק של הסיפור שאתם משתפים מוצא גם ביטוי בשירים שלכם. 

לדוגמה, אמן מסוים גדל כיהודי חרדי, אבל עם התבגרותו יצא בשאלה ואז הוציא אלבום שלם עליו עבד במהלך אותה תקופה וצרף אליו את סיפורו האישי. הוא מספר שבתחילה היסס לחשוף את עצמו ולהיות פגיע, אבל כיום אין לו חרטות. הוא נוכח שהשירים האלה קיבלו את התגובות האוהדות והחזקות ביותר שקיבל מכל אלבומיו האחרים. 

אינני אומר שאתם צריכים לשתף את הסיפור שלכם רק בשביל לקבל לייקים ושיתופים. אתם יוצרים אמנות ומשתפים אותה בתקווה שהיא תהדהד ותעזור לאחרים ומסתבר שלשירים שלכם תהיה השפעה רבה יותר כשמחובר אליהם הסיפור על תהליך יצירתם.

התמקדו בבניית קבוצה של אנשים שאוהבים את המוסיקה שלכם ואכפת להם ממכם מכיוון ששיתפת את הסיפור שלכם. הקפידו להשיב לכל תגובה, הודעה ודוא"ל. תלוי בגודל הקהל שלכם, זה יכול לקחת זמן רב. אבל זה שווה כל רגע!

לעתים קרובות כשאני עצמי מגיב למדיה חברתית של מישהו, הוא יאהב את התגובה שלי ו/ או יגיב לה ואז גם יצטרף לעוקבים אחריי. אנשים רוצים שיראו אותם, לכן השתדלו לראות אותם. שימו לב לאנשים שממשיכים להופיע בקטע התגובות שלכם, בתיבת הדואר הנכנס שלכם ולאלה שמשתפים את המוסיקה שלכם. 

בנו רשימת דוא"ל ורשימת הודעות טקסט

בניית רשימת דוא"ל היא דרך מצויינת עבורכם ועבור המעריצים שלכם לתקשר ישירות זה עם זה. ולמרות מה שאמנים רבים חושבים, רשימת דוא"ל אינה אמצעי מיושן!  אנשים עדיין עוסקים בדוא"ל של אמנים, וזה הוכח על פי מומחי שיווק מוסיקה.

אפשר להשתמש ב- MailerLite, ואפשר גם לנסות את MailChimp, ConvertKit או Klaviyo. 

גם שיווק SMS מצוין בתנאי שהמעריצים נותנים לכם אישור לשלוח להם SMS. זו יכולה להיות דרך מגניבה להתחבר אליהם והיא מרגישה יותר אישית מכיוון שמדובר במסר. אפשר להשתמש ב- SimpleTexting שעולה בערך 25 דולר לחודש, אפשר גם לבדוק את ClickSend 0.02 דולר/הודעה) ו- TextMagic (0.04 דולר/הודעה). אם אתם יכולים למצוא פלטפורמת שיווק בדוא"ל שמציעה גם שיווק ב- SMS, זה יכול להיות מצוין.

אפשרות טובה היא גם Discord שנותן לכם באמת אפשרות להרגיש שאתם חלק מקהילה. המעריצים יכולים לראות מה אחרים אומרים על המוסיקה שלכם ואילו שאלות הם שואלים. אתם גם יכולים ליצור שרת משלכם (כלומר קבוצה) בחינם ולהתחיל לקדם אותו למעריצים שלכם באמצעות דואר אלקטרוני ו- SMS. 

מטרתכם היא לבנות קריירה מוסיקלית ולכן זכרו: אתם עצמכם יצירת אמנות, ועל כן מומלץ לשתף קטעים מעצמכם.

 

דילוג לתוכן