החיים המוסיקליים על פי YOUTUBE

הידעתם? 25 אחוזים משעות הצפייה ב-YouTube מושקעים בשמיעת מוסיקה, כך חשף לאחרונה מנהל העסקים הראשי של פלטפורמת שיתוף הווידאו שבבעלות גוגל. המשמעות – למעלה מ -250 מיליון שעות צריכת מוסיקה ביום!

◦ מנהל העסקים הראשי של YouTube (וסמנכ"ל התוכן לשעבר בנטפליקס), רוברט קינקל, חשף את האחוז המדהים הזה במהלך כנס האגודה המלכותית לטלוויזיה, שהחל לפני מספר ימים.

◦ לגבי התפלגות שעות הצפייה ביוטיוב, ציין קינקל כי כרבע מזמן הצפייה העולמי של הפלטפורמה ניתן לייחס למוסיקה, כאשר עוד 25 אחוזים נובעים מחברות מדיה והחצי הנותר נובע מתוכן שנוצר על ידי משתמשים.

◦ נתון שעות הצפייה של YouTube במוסיקה משמעותי במיוחד בהתחשב בשכיחותן של פלטפורמות ייעודיות להזרמת מוזיקה כמו Spotify, Apple Music ו- Amazon Music, שלא לדבר על הפופולריות של רדיו אינטרנטי, רדיו מסורתי, פודקאסטים וצורות שונות של בידור שמע.

בנוסף, סביר להניח שחלק ניכר מתוכן היוצרים של YouTube כולל גם הוא מוסיקה ומדיה הקשורה למוסיקה, גם אם עיקר התוכן הזה אינו ממוקד במוסיקה.  

◦ עדויות אחרות מצביעות גם הן על כך שמוסיקה נותרת מרכיב בלתי נפרד מההיצע של הפלטפורמה.  כך למשל, המילה ״שיר" היא עדיין המונח הנפוץ ביותר בחיפוש ב- YouTube.

◦ יתר על כן, הנתון שציין קינקל מספק תובנה מובהקת מבחינת ההודעה של YouTube מוקדם יותר החודש כי פרימיום ומוסיקה משכו 50 מיליון משתמשים בתשלום – לעומת 30 מיליון בנובמבר 2020.

◦ לבסוף, ראוי לזכור כי קצרי YouTube עלו על 15 מיליארד צפיות יומיות ברבעון האחרון, על פי ניתוח הביצועים האחרון של אלפבית.  

במהלך הרבעון השני של שנת 2021 דיווחה YouTube על רווחים בסך למעלה מ-7 מיליארד דולר ממודעות בלבד – עלייה של כ – 3.19 מיליארד דולר בהשוואה לאותה תקופה בשנת 2020.

 

דילוג לתוכן