5 כללי ברזל לכתיבת קומוניקט מוצלח ליצירותיכם

דודי פטימר

מוסיקאים/ות יקרים, חברי וחברות האיגוד.

אחד התהליכים הכי חשובים עבור כל מוסיקאי, שמסיים את מלאכת הקלטת היצירה, היא הפצת המוסיקה לכמה שיותר אוזניים והתנהלות מול כלי התקשורת. לא לכל מוסיקאי יש את המשאבים או היכולת להחזיק מנהל יחסי ציבור שיבצע עבורו את מלאכת השיווק.

לכן אנחנו שמחים להציג בפניכם מספר טיפים שיסייעו לכם בבניית קומוניקט מקצועי להפצת המוסיקה שלכם הלאה.

מוכנים? בואו נצא לדרך.

1. בראש העמוד ציינו את שם האמן, שם היצירה, יוצריה ומפיקיה המוסיקליים.

2. בפסקה הראשונה הציגו עצמכם בצורה משכנעת: רקע מוסיקלי ואישי השזורים זה בזה – איך התגלגלתם לעסוק במוסיקה וכל מידע רלוונטי נוסף שעשוי לשפוך אור עליכם.

3. בפסקה השנייה הציגו את היצירה: תהליך יצירתה ותיאורה: ז'אנר, מה מייחד אותה בעיניכם וכיצד היא מבטאת את ה"אני האמנותי" האישי שלכם.

4. פרטי יצירת קשר (טלפון ו/או כתובת מייל).

5. תמונה מאושרת לשימוש.

זכרו, הקומוניקט היא תעודת הזהות שלכם שתפקידה להציג אתכם לאנשי המדיה והתקשורת, כמו גם עבור הקוראים והעוקבים ברשתות החברתיות בצורה הכי אישית שיש. לכן חשוב שהוא יהיה קצר, קולע וממצה.

לאחר שמלאכת הכנת הקומוניקט מוכנה, כל שעליכם לעשות הוא להפיצו בפלטפורמות השונות, בין אם אלו אתרי שיתוף שירים (לינקטון, פטיפון, מייסונג), ברשתות החברתיות שלכם (פייסבוק, אינסטגרם) או אפילו באמצעות שליחתם לאנשי תקשורת במייל.

אנחנו באיגוד המוסיקאים הישראלי נשמח לקבל בכל רגע את היצירות החדשות שלכם ולתת להן וכמובן לכם את הבמה הראויה.

דילוג לתוכן