תעשיית המוסיקה העולמית נרתמת למאמצים לשימור הסביבה

שלוש מחברות התקליטים הגדולות,  סוני, יוניברסל וורנר חתמו לאחרונה על הסכם להפחית בחצי את השימוש בפחמן עד 2030 ולהפוך לחופשיו מפחמן עד 2050 . יצוין כי אליהן מצטרפות גם חברות תקליטים עצמאיות שכבר החלו לכוון את עסקיהן לכיוון חופשי מפחמן.

ההסכם שנחתם מבקש לטפל  פעילויות מרובות פחמן ובעיקר ייצור ויניל.

כמה מהאומנים המפורסמים, כמו להקת קולדפליי, כבר התחייבו להמנע מלצאת לסיבובי הופעות כדי לשמר את הסביבה. כך גם Beggares group , אחד מהלייבלים העצמאיים הגדולים והמשפיעים בעולם המוסיקה,  הכריזה כי תנסה להיות חופשית לגמרי מפחמן עד סוף 2022 באנגליה ועד סוף 2024 בפעילותה בארה"ב.

בקבוצה ציינו כי הם מתכוונים להגשים יעד זה על ידי זיהוי ואימוץ טכניקות ייצור ויניל ותקליטורים בעלי תכולה נמוכה יותר של פחמן, לצד ניצול הובלה ימית בתהליכי השילוח, צמצום נסיעות עסקיות וקידום מעורבות בנושא הקיימות עם צוות העובדים שלהם.

בינתיים, חברת Ninja Tune העבירה את מערכת החימום המרכזית במשרדיה בלונדון, לוס אנג'לס וברלין למשאבות חום חשמליות במקום גז ואף התחייבה להמנע עד כמה שאפשר מהפעלת כלי רכב. היא גם הפסיקה למכור מארזים מפוארים לתקליטורים ומייצרת את שרוולי התקליטורים והווניל מנייר קרטון ממוחזר, וכן להקטין את משקל תקליטי הויניל ל-140 גרם במקום 180.

שון פרסטון, מנהל הייצור של Ninja Tune, ציין כי אחד הדברים הראשונים שעשו בחברה היה לבדוק את האפשרות להחליף את עטיפת המוצרים בעטיפה העשוייה מפסולת ממוחזרת.

תעשיית התקליטים מצטרפת לעסקים הדואגים לאיכות הסביבה. מעניין יהיה לראות כיצד ענפים נוספים בתעשיית המוסיקה ייקחו חלק במאבק נגד משבר האקלים ולמען סביבה בת-קיימא.

 

דילוג לתוכן