קליפים או תוכן פשוט לקידום המוסיקה שלכם - זאת השאלה

דן גוטפריד

מאמר זה מיועד למוסיקאי אינדי שמנסים להשתמש בקליפים לקידום הקריירה שלהם. אם אתם מוכנים לעסוק גם בצד היצירתי, אך בה בעת גם בצד העסקי של הדברים, המאמר הזה הוא בשבילכם.

השאלה היא: האם השקעה בקליפים הינה כדאית לאמני אינדי מבחינה כלכלית ואסטרטגית? כדאי שתקדישו קריאה על מנת לקבל את כל התשובות.

מהי המטרה של קליפ מוסיקלי?

הסיבה העיקרית שאתם יוצרים כל סוג של תוכן סביב המוסיקה שלכם היא כדי לקדם את הקריירה שלכם. על כן, כל קליפ מוסיקלי שאתם יוצרים מוגדר תחת המונח "תוכן".

"וונדי דיי" הוא שם ידוע בעולם ההיפ-הופ בזכות השותפויות שלה עם אמני אינדי-ראפ. היו לה מספר דברים מעניינים לומר בנושא קליפים במסגרת ראיון שערכה עבור הפודקאסט NDPDNT.

"אני לא רוצה שיהיה סרטון מעולה, כי אין לי עניין שאנשים יצפו בסרטון כי מדובר בסרטון מעולה", אמרה. "אני רוצה שהם יקשיבו לשיר".

עוד הוסיפה: "קליפים לא צריכים להיות מיני-סרט. אם אתם מכינים סרטון מוסיקה, הוא צריך להיות כזה שאפשר בקלות לחתוך אותו לקטעים קטנים יותר של תוכן עבור המדיה החברתית. הכוונה היא שהקליפ נועד לתת דחיפה לקידום המוסיקה שלכם, ותו לא".

כמה עולה קליפ הגון?

תקציב חסכני לקליפ נע סביבות 3000-2000 דולר, המתייחס ליום שלם של צילום, כולל צוות קטן, עריכה ואולי שחקן אחד או שניים בתשלום. כמובן שאתם יכולים לצלם קליפ מוסיקלי בסכום נמוך יותר, אבל זה אומר שתצטרכו לעבוד הרבה יותר בעצמכם. אם יש לכם תקציב קטן או בכלל לא, המשמעות היא שאתם (ואולי גם חבריכם ללהקה) נדרשים להיות התסריטאים, מפעילי המצלמה, הבימאים, השחקנים ועורכי הקליפ גם יחד.

אם יש לכם את כישורים לעשות את כל זה בעצמכם ואתם גם נהנים מכך, לכו על זה. אבל לרוב אמני האינדי מן הסתם אין את הכישורים או הרצון לעשות את הכל לבד, ובגלל זה אם ברצונכם להפיק קליפ מוסיקלי בתקציב מועט או ללא תקציב כלל, אתם חייבים לוודא שזה באמת יהיה שווה את זה.

השוואת התועלת בסרטוני מוסיקה לעומת תוכן קצר

נכון להיום, לתוכן קצר שיעור גבוה יותר של החזר השקעה מאשר לקליפ המופק במלואו עבור אמני אינדי שמטרתם היא להגדיל את קהל המעריצים שלהם.

אתם יכולים לצלם תוכן בטלפון שלכם, לערוך אותו בעצמכם באמצעות שירות כמו Kapwing ולהציג את המוסיקה שלכם מול טונות של אנשים חדשים במדיה החברתית, וכל זה מבלי לשלם פרוטה.

זכרו – מטרת הסרטון המוסיקלי שלכם (או כל סוג אחר של תוכן) היא לקדם את המוסיקה שלכם. המסקנה ההגיונית היא שאם אתם יכולים ליצור תוכן שלא עולה לכם, למה שלא תתמקדו בזה ולא בקליפ מלא?

האם מוסיקאי אינדי צריכים בכלל ליצור סרטוני מוסיקה?

זה תלוי בעיקר ביעדי קריירת המוסיקה והמאמצים האמנותיים שלכם. אם אתם רוצים להפיק קליפ כי זה תהליך יצירתי שיש לכם חשק לעסוק בו ובנוסף יש לכם את התקציב הנדרש, אזי לכו על זה. אבל, אם אתם ממוקדים בהגדלת בסיס המעריצים שלכם, מוטב שתתמקדו ביצירת תוכן קצר עבור מדיה חברתית.

התוכן לא חייב להיות סופר מפואר, צילום ממופע חי בהחלט עונה על הדרישות.

"אם יש לכם מספר גדול של מעריצים, הפקת קליפ בהחלט שווה את זה", מספרים המומחים, אך מיד מסייגים זאת. "אבל בשום אופן אין לבזבז על כך כמויות של כסף".

על כן, בכל פעם שאתם תוהים האם אתם צריכים להתמקד בשיטת שיווק מוסיקלית מסוימת, כמו קליפים, שאלו את עצמכם את השאלה הבאה – "כמה אמנים אתם בעצמכם גיליתם באמצעות שיטה זו?".

לדוגמה, כיום אנו מגלים אמנים ברשימות השמעה של TikTok ו-Spotify. לכן, כאמן זהו המקום שבו אנו משקיעים את מאמצי השיווק שלנו.

לסיכום, האם קליפים שווים את ההשקעה בזמן ובכסף למוסיקאי אינדי? אם יש לכם תקציב ואתם רוצים להביע את היצירתיות שלכם – זה בסדר, אבל כדי להגדיל את בסיס המעריצים שלכם, מומלץ להתמקד בתוכן פשוט יותר ובמחיר סביר יותר. זה ללא ספק יהיה הרבה יותר יעיל עבור קידום המוסיקה שלכם.

דילוג לתוכן