מוסיקאים/ות יקרים/ות,
אחד הדברים המשמעותיים והחשובים לכל מוסיקאי הוא לזכות לכמה שיותר אוזניים ליצירתו, להפיצה במדיות השונות ולעורר עניין תקשורתי.
בעידן הנוכחי ישנן דרכים רבות להפיץ את המוסיקה (ולכך יוקדש מאמר נרחב בנפרד) ברשתות החברתיות, אך כשמוסיקאי עצמי שואף להפיץ את המוסיקה בכלי התקשורת ולעניין את העיתונאי, השדרנית או עורכי התכניות בטלוויזיה במוסיקה, ישנם כמה כללים שצריך לעשות (וגם כמה שלא מומלץ לעשות), להלן עיקרם:
מומלץ לעשות:
1. לפנות, בנחמדות ובלבביות, לאנשי התקשורת בהודעה פרטית בפייסבוק או באינסטגרם, ולבקש את כתובת האימייל שלהם בכדי לשלוח את היצירה + מידע קצר אודותיכם (קומוניקט).
ההמלצה היא לשלוח קישור ליוטיוב או ספוטיפיי, ורק יצירה אחת או שתיים (אלא אם מדובר באלבום). המועד המומלץ לעשות זאת הוא משעות הבוקר ועד שעות הערב המוקדמות.
ברגע שאיש תקשורת עונה לכם למייל או להודעה – אחרי שמאזין ליצירה ששלחתם – תנו לו לשקול היכן לשבץ זאת (במידת האפשר) ואל "תתנ"ו לו הוראות היכן לשבצכם. זה עלול לגרור אנטי מצידו.
2. להכין רשימה של גופי התקשורת הרלוונטיים, לעשות עבודת מחקר קצרה של אופי התכנים המוצגים בכל גוף תקשורת לגופו ולמפות מה שרלוונטי – המיקוד הזה מגדיל את הסיכויים שהמוסיקה שלכם תגיע לאוזניים התקשורתיות הרלוונטיות.
3. כשאתם שולחים הודעות לאנשי תקשורת, היזהרו מ"העתק הדבק", שכן אם תכתבו בטעות לאשת תקשורת בלשון זכר או להיפך זה עלול להצטייר כחוסר רצינות וזלזול.
4. סבלנות – אנשי התקשורת מוצפים בשלל יצירות הנשלחות מדי יום וייתכן וייקח זמן (אפילו שבוע) עד שיספיקו, אולי, להיתקל בהודעתכם.
5. התמדה – אם לא משיבים לכם אחרי ששלחתם יצירה אחת, ייתכנו מספר סיבות (מייל שהתפספס, פחות התחברו ליצירה, שיקול מערכתי אחר) אל תוותרו אלא המשיכו לשלוח את יצירותיכם הבאות בדרכים זהות.
מומלץ לא לעשות:
*הכותב משמש כעיתונאי ומבקר מוסיקה ב"מעריב" ועורך ומגיש מוסיקה ברדיו 103fm וכותב מניסיונו האישי בלבד.
האיגוד הוקם בשנת 1974 על ידי קבוצת מוסיקאים שהתארגנה כאגודה עותומנית בשם "אגודת המוסיקאים העצמאים". זאת עדיין המסגרת המשפטית בה פועל האיגוד עד היום וזהו שמו הרשמי והמשפטי.
כל הזכויות שמורות לאיגוד המוסיקאים הישראלי 2021 © | בניית אתרים הקידום שלי