כיצד ליצור עטיפת אלבום ייחודית (ובחינם)

דן גוטפריד

אחד החלקים הקשים ביותר בהוצאת אלבום הוא עיצוב העטיפה. 

כולנו עוסקים במוסיקה ובדרך כלל איננו אמנים חזותיים, אבל בעולם שלנו כיום, אם אתם רוצים להוציא אלבום משלכם ואינכם בעלי אמצעים, סביר להניח שאתם גם מעוניינים להימנע מהוצאות ולנסות לעצב בעצמכם את העטיפה. 

הנה כמה טיפים וכלים שיעזרו לכם ליצור עטיפת אלבום מגניבה בקלות ובחינם !


האם עטיפת אלבום באמת כל כך חשובה?

בין אם מדובר באלבום EP או סינגל, הגרפיקה הקשורה למוסיקה שלכם חשובה גם אם המוסיקה עצמה נהדרת.

חשבו למשל על האלבומים האהובים עליכם. מיד עולה לפני עיניכם העטיפה, נכון? מסתבר שהגרפיקה המשולבת עם האלבום עשויה להידבק במוחם של האנשים, אז כנראה ששווה להשקיע בה מאמץ.

מעבר לכך, יש לזכור כי יצירת העטיפה היא בגדר אמנות, אחרי הכל. זוהי למעשה דרך נוספת לבטא את עצמך בנוסף למוסיקה שלכם. לכן, מדוע לא ליהנות מכך? אתם יכול ליצור דימויים המהווים פרשנות נוספת של המוסיקה, או לחילופין להפוך דימוי למימד נוסף באלבום שלכם.

 

מכיוון שיצירת עטיפה היא אמנות, אני מהסס להורות לכם איך ליצור אותה, אלא רק מציע כמה שיטות עבודה מומלצות.


השתמשו בתמונות חוקיות בלבד

לעולם אל תשתמשו בתמונות שאין לכם הרשאה חוקית להשתמש בהן. אתם יכולים להשתמש למשל באתרי תמונות ללא תמלוגים כמו Unsplash ו-Pixabay.


התמקדו בעיצוב פשוט

כאשר יש ספק, מומלץ לשמור על עיצוב פשוט. אתם לא רוצים להציף אנשים (אלא אם כן הגישה הזו מתאימה לסגנון המוסיקה שלכם).


האזינו לשירים במהלך יצירת העטיפה

אחד ההמלצות הרווחות הן להאזין לשיר שלכם בזמן שאתם יוצרים את העטיפה.  זה ללא ספק יעזור לכם לוודא שהגרפיקה תואמת את האווירה של המוסיקה.


אל תפחדו ממשוב

כדאי לקבל משוב מהימן ממישהו עם טעם עיצובי טוב. האם אתם חברים של מעצב גרפי או אמן חזותי? זה בהחלט הזמן לבקש מהם להעניק לכם משוב על העטיפה שיצרתם.


היצמדו לכללים

למפיצי האלבומים יש דרישות לא רק עבור תוכן האלבום אלא גם לחזותו החיצונית. על כן, כדאי לדעת מהן בטרם תתחילו ליצור את העטיפה.  הדרישות עשויות להשתנות מעט בין המפיצים השונים. לכן מומלץ לבדוק מה המפיץ שלכם דורש.

אבל בדרך כלל, אלו הם הכללים:

* מידות מינימליות של 3000 x 3000 פיקסלים.

* רזולוציה מינימלית של 72dpi (300dpi היא הטובה ביותר).

* פורמט קובץ PNG או JPEG (בדקו עם המפיץ שלכם מה הוא מעדיף).

* אל תוסיפו טקסט המציין מסגרת זמן, כמו תאריך היציאה או "מהדורה מוגבלת".

* אין להוסיף כתובות URL, לוגו, @'s של מדיה חברתית, קודי UPC/ISRC, פרטי קשר או כל דבר אחר המתייחס לפלטפורמות סטרימינג, מפיץ דיגיטלי או חברת תקליטים.

* אל תכללו התייחסות לתמחור וכן אל תשתמשו בתמונות גסות או כאלו שיכולות לעורר מחלוקת.

כלים שעתידים לעזור לכם, ובחינם !

* Canva – זהו כלי עיצוב גרפי מבוסס ענן שבהחלט יכול לסייע לתהליך יצירת העטיפה שלכם. אם אין לכם רעיונות, כדאי לנסות להתחיל ולערוך את התבניות של Canva. כמעט כל רכיב בתבניות אלה ניתן לעריכה, להסרה ולסיבוב. מצד שני, אם יש לכם חזון ברור, אתם יכולים להעלות קבצים משלכם ולהשתמש ב-Canva כעורך גרפי.

‏* Adobe Express Free – מעצב גרפי מבוסס ענן, דומה מאוד ל-Canva.  יש בו גם כמה תבניות טובות מאוד הניתנות לעריכה. בנוסף, אתם יכולים להעלות דרכו קבצים משלכם, במידה ותחפצו בכך.

 

‏יצוין כי Canva ו-Adobe Express Free הם כלי עיצוב גרפי כמעט זהים – ההבדל העיקרי הוא שהם מציעים עיצובים שונים.  אז אם אתם מחפשים השראה, הייתי מציע לבדוק גם את Canva וגם את Adobe Express.

* DALL-E – מנוע בינה מלאכותית שיוצר תמונות על סמך הנחיית הטקסט הספציפית שלכם. בהתבסס על מה שאתם אומרים לו ליצור, הוא יפיק עבורכם תמונה בסגנון שתירצו שיווצר.

חשוב לציין כי כל עוד אתם עומד במדיניות התוכן שלהם, הינכם יכולים להשתמש בתמונות שנוצרו עם DALL-E באופן מסחרי, מה שאומר שתוכלו להשתמש בכלי זה בלי בעיות.

 

הדבר העיקרי שכדאי לזכור בעת יצירת עטיפה הוא שמדובר במעשה אמנות ולכן השתמשו בו כהזדמנות לבטא את היצירתיות החזותית שלכם. הישארו אותנטיים לאישיותכם ולביטוי האמנותי שלכם. 

שיהיה בהצלחה.

דילוג לתוכן