יצאה כשידה על העליונה: ניצחון לחברת ''גיבסון'' בתביעה בהגנה על פטנטים וסימני מסחר

החברה האמריקנית המפורסמת לייצור גיטרות זכתה בצו מניעה קבוע במסגרת תביעה כנגד חברת ''דין גיטרס''. הסיבה: בשל תצורות הגיטרה ששיווקה אשר פגעו בסימני המסחר של ''גיבסון''

דן גוטפריד

Photo Credit: Freebird / CC by 2.0

ב-27 במאי מצא חבר המושבעים הפדרלי במדינת טקסס כי חברת ארמדילו ("דין גיטרס") הפרה לא פחות מ-7 מהסימנים המסחריים של חברת "גיבסון" האמריקנית לייצור גיטרות. סימנים מסחריים אלה כללו, בין היתר, עיצובי גוף של גיטרה חשמלית ועיצובי ראש. ליתר דיוק, צורות גוף אלו היו – ES, Explorer, Flying v, SG ועיצובים ראשיים של Dove Wing, Hummingbird והסימן המסחרי של Moderne.

גיבסון הגישה את התביעה עוד ב-2019 והאשימה את ארמדילו בהפרת סימן מסחרי. בתביעה נטען כי החברה ניסתה להטעות את הצרכנים, כך שיאמינו כי הגיטרות שיוצרו על ידי דין קשורות לגיבסון. דין הכחישה את ההאשמות הללו והתעקשה שהיא מציעה למכירה גיטרות בצורת V ו-Z מאז 1976.

המושבעים דחו את הטענות הללו ופסקו בסופו של דבר לטובת גיבסון, על בסיס הקביעה כי העיצובים שלה מוגנים וכי איש אינו רשאי להשתמש בעיצובים אלו ללא קבלת רישיון מגיבסון.

ב-28 ביולי בית המשפט הפדרלי בטקסס הוציא צו מניעה קבוע לארמידלו, האוסר עליה לייצר, לפרסם או למכור את הגיטרות שלה המפרות את הסימנים המסחריים – Flying v, SG, ES, Explorer ואת סימן המילים – Hummingbird.

מחברת גיבסון נמסר בתגובה:

"אנו מרוצים מאוד מהתוצאה לאחר שנים של ניסיון להגן על המותג והעסק שלנו באמצעות זכויות קניין רוחני מוכרות היטב, זכויות שהיו של גיבסון במשך עשרות שנים. צורות הגיטרה של גיבסון הן אייקוניות וכעת, לאחר הפסיקה, הן מוגנות היטב מבעבר וגם לקראת ההווה והעתיד.

גיבסון מתארת את צו המניה הקבוע כזכייה של מעריצי גיבסון, נגני גיטרה, שותפים מסחריים ושותפים קשורים. לטענת החברה, כעת היא יכולה להתפנות מהמשפטים ולהקדיש את מלוא תשומת הלב למינוף העבר האיקוני שלה ולהשקעה בחידושים עתידיים. גיבסון זכתה אולי רק בפיצוי כספי נמוך של 4000 דולר בתיק המשפטי, אבל צו המניעה הקבוע שווה הרבה יותר עבור המותג.

חברת "דין גיטרס" תיאלץ כעת לחזור ללוח השרטוטים ולעצב מחדש את הגיטרות שלה בכדי למנוע הפרה של הסימנים המסחריים של גיבסון. יצוין כי בינתיים גם גיטרות Kiesel קיבלו מכתב אזהרה והתראה מגיבסון על דגם ה-Ultra V שלהם, לאור הדמיון שלו לסימן המסחרי Flying V. החברה הוזהרה גם לגבי דגם הגיטרה שלה – CS6 Califronia Single.

דילוג לתוכן