ושוב איתכם: האיחוד המרגש של להקת ''ברוש''

הלהקה שלהיטיה הפכו לנכסי צאן ברזל במוסיקה הישראלית התאחדה לאחרונה בקול תרועה רמה במסגרת שני מופעים עוצרי נשימה. סיפורים של המוסיקאים (חברי האיגוד) אשר מוכיחים כי כוחם עוד במותניהם

 

לא בכל יום זוכים לראות אגדות חיות, על אחת כמה וכמה כשמדובר בלהקה שמתאחדת שוב אחרי שנים של "שיממון מוסיקלי". זהו סיפורה של "ברוש", אחת הלהקות המצליחות בישראל בכל הזמנים ומי שהכתיבה את הטון החל מסוף שנות ה-70 עם מיטב השירים, המופעים ורגעים מוסיקליים בלתי נשכחים.

במהלך חול המועד סוכות האחרון התקבצו חברי הלהקה – אריאל זילבר (סולן), יוסי מנחם (נגן בס), שמוליק בודגוב (גיטריסט), איקי לוי (מתופף) וטוני בראוור (כנר) לשני מופעים מיוחדים במסגרת פסטיבל התמר ומופע רקיע מלא בפארק אריאל שרון, שנועדו לחדש ימיה כקדם ולהפיח בקרב המעריצים נוסטלגיה מוסיקלית במיטבה.

יוסי מנחם, סמנכ"ל איגוד המוסיקאים ונגן הבס המיתולוגי של ההרכב, מספר: "האיחוד נוצר בעקבות רצון של כולנו להחיות את כל מה שאירע לפני למעלה מ-40 שנה, מאז למעשה לא ניגנו יחד במסגרת רשמית.  שניים מחברי ההרכב הגיעו במיוחד מארצות הברית במסגרת האיחוד – המתופף, איקי לוי, והכנר, טוני בראוור. עבורנו האפשרות לחבור יחד שוב פעם ולנגן מול קהל גדול הייתה חגיגה אמיתית, מה גם שכל חברי ההרכב הם מדור המייסדים והחלוצים של איגוד המוסיקאים ומקבלים תמלוגים מעילם מדי שנה".

שמוליק בודגוב, גיטריסט הלהקה הוסיף: "חיכינו לאיחוד הזה במשך שנים רבות. אחרי הרבה ניסיונות, אנחנו מאושרים שהצלחנו להרים את המופעים הללו ושזה סוף סוף קרה. במופע השתדלנו להיות נאמנים למקורות ולשחזר את כל הקטעים מהאלבום", כך לדבריו.

כזכור, תחילת דרכה של "ברוש" הייתה אי שם בראשית שנות ה-70, אז קיבץ סביבו הזמר אריאל זילבר, אוסף של נגנים על מנת להקים הרכב שיופיע ברחבי הארץ. עם השנים הפך ההרכב לנכס צאן ברזל של המוסיקה והתרבות הישראלית ככלל, עם שירים בלתי נשכחים אשר מלווים את פס-הקול הישראלי עד היום, כדוגמת: "תן לי כוח", "שמש שמש", "אהבה שקטה", "ישראלים מצחיקים" ועוד רבים וטובים.

אלבום המופת של הלהקה אף זיכה אותה בשנת 1978 להופיע לראשונה על גבי מקלט הטלוויזיה, כלהקה המלווה של התכנית "זהו זה" המפורסמת בערוץ הראשון.

לכך יש לצרף אינספור אמנים עימם עבדה "ברוש" במרוצת השנים, ביניהם: יגאל בשן, צביקה פיק ז"ל, אריאל זילבר, יהודה פוליקר, יהודית רביץ, מתי כספי, ריקי גל, גידי גוב, מני בגר ועוד רבים וטובים.

דילוג לתוכן