אחד על אחד: אורי קריב

ראיון עם המוסיקאי, המעבד והמנהל המוסיקלי המוערך בחזרה אל התחנות העיקריות בקריירה הענפה שלו

דודי פטימר

אורי קריב (צילום: באדיבות מירה פוקס)

אורי קריב הינו אחד מהמוסיקאים המוערכים בישראל. מדובר באיש אשכולות אשר מציג בעת ובעונה אחת מספר כובעים – הוא מוסיקאי, מלחין, מנצח, מעבד, מנהל מוסיקלי ופסנתרן, מהבולטים בתחום המוסיקה הקלה, פסטיבלי הזמר והלהקות הצבאיות.

קשה לסכם בכמה פסקאות את עשייתו הרבה, החל מתחילת דרכו כמוסיקאי בלהקת פיקוד דרום ובהמשך עם מיטב הלהקות הצבאיות, דרך השירים הרבים שהלחין ועיבד וכלה בעבודותיו עם מיטב האמנים, החל מעפרה חזה, ירדנה ארזי, יהורם גאון ועד הראל סקעת ושרית חדד.

בימים אלה הוא מוסיף להופיע, להלחין, לנהל מוסיקלית ולעבד הפקות רבות, כשידו עוד נטויה.

מה הקו המנחה אותך כמוסיקאי כאשר אתה ניגש לנגן יצירה?

"בכדי לנגן או לעבד יצירה אני מחפש איזה חידוש מרענן שלא שמעו קודם. עשיתי זאת למשל באלבום 'שירים במדים' שערכתי וניגנתי בו עיבודים חדשים לקלאסיקות ידועות".

איך הגעת לנגן דווקא על פסנתר או קלידים?

"פסנתר זה כלי למוסיקה קלה קלאסיקות וג'אז – ולכן בחרתי בפסנתר".

מה מבין העשייה הרבה שלך נחשב לרגע השיא בקריירה?

"אין סוף הישגים: ניהול מוסיקלי ועיבודים: יהורם גאון, ירדנה ארזי, עפרה חזה, ששי קשת, אריק לביא, אילנית, אבי טולדנו, להקות צה"ל ולהקות זמר; נגינה בפרס נובל לשלום בשנת 1994; ניהול מוסיקלי של תכניות טלוויזיה רבות בערוץ 11; ניהול מוסיקלי של התכניות של דן שילון; ניהול מוסיקלי של ארבעה פסטיבלי זמר עם עיבודים ('עודני ילד', 'מסיבה של סמבה', 'לבד בקרנבל', 'שולם ברוגז', 'אמא' ועוד); ולחנים ועיבודים בקדמי האירוויזיון ובאירוויזיון".

מה אתה חושב על הדור הצעיר של המוסיקאים?

"הדור הצעיר מתעלם מעולם ההרמוניה ויוצר שירים פשוטים עם דגש על תכנות ממוחשב של פלייבק. חלק מהמלחינים לא יודעים בכלל לקרוא תווים ולא מסוגלים לערוך עיבוד לתזמורת כלי נשיפה, קאמרית או סימפונית".

מה מעשיך בימים אלה?

"פעילות ענפה של ניהול סדרות זמר בכל ההיכלים הגדולים בארץ: תיאטרון ירושלים, היכל אמנויות הרצליה, היכל התרבות פתח תקווה, יד למגינים ביגור, תיאטרון הצפון, המשכן לאמנויות הבמה באר שבע ובשנה הבאה תיאטרון חולון. כמו כן אני ממשיך להופיע עם יהורם גאון".

דילוג לתוכן