צלילי הטיקטוק: מדריך מקוצר להפצת המוסיקה שלכם בטיקטוק

דודי פטימר

ב-4 השנים בהן אפליקציית "טיקטוק" הסינית קיימת, היא חוללה שינוי ומהפכה משמעותיים ברשתות החברתיות, המליכה כוכבים, צברה כוח השפעה והפכה לכלי אולטימטיבי וקונבנציונלי להעברת מסרים.

האפליקציה, שפנתה בתחילת דרכה בעיקר לחתך גילאים ספציפי של ילדים ובני נוער, הפכה בשנתיים האחרונות ללהיט גם בקרב קהלים בוגרים יותר, שפרצו בזכותה לתודעה הציבורית.

אחד האפיונים הבולטים של הטיקטוק זהו האפיון המוסיקלי והשילוב המתמיד של שירים וקטעי נגינה אינסטרומנטליים שהופכים ללהיט ברחבי המרשתת בעולם, מה שהפך עד מהרה כלי בידי אמנים וחברות תקליטים לשווק דרכו בצורה עוצמתית ואינטנסיבית את המוזיקה.

במחוזותינו, למשל, יש אמנים, בהם נועה קירל (לדוגמא בשירה החדש "פעמון") שמוציאים את שיריהם קודם כל לטיקטוק ורק לאחר כן במדיות הרגילות, שכן הם מבינים את עוצמת הפרסום והחשיפה בטיקטוק.

עבור כל מוסיקאי ומוסיקאית, הטיקטוק יכול להיות כלי נהדר לשיווק היצירות שלכם לקהל הבינלאומי הרחב, תוך ניצול מקסימלי של הפלטפורמה לטובתכם.

ברגע שפותחים את הטיקטוק (בחינם בכל אפליקציית GOOGLE PLAY ובמחשב) ניתן להעלות את הסרטון שצילמתם בלחיצת מקש אחת בלבד.

לפני שתעשו כן, ליקטנו עבורכם 5 דברים שעליכם לדעת עבור הפצת המוסיקה שלכם דרך הטיקטוק בצורה יעילה ואפקטיבית:

1. קצר ולעניין: כיוון שהאלגוריתם של טיקטוק דוגל בקטעים באורך זמן קצר, מומלץ להתאים את היצירה שאתם מעלים בין 45-30 שניות כטעימה. לכן, כדאי לבחור את החלק הקליט ביצירה מתוך שאיפה שיתפוס את האוזן מהר ויזכה לשיתופים רבים.

2. נראות: בטרם אתם מעלים סרטון מוסיקלי לטיקטוק, חשבו את איך להציג אותו בצורה ויזואלית שתגרה את הצופים: רקע פסטורלי או מושך עיניים, הבעות פרצוף מעניינות, אולי אפילו ריקוד מקורי לצלילי היצירה. כך או כך חשוב שתבינו שהיצירה בטיקטוק לא עומדת בפני עצמה אלא צריכה לסקרן את העוקבים לצפות בה, לשתף ולהגיב.

3. תגיות: חשוב שתדעו שככל שתתייגו שמות יותר רלוונטיים ליצירה שלכם, ככה תרחיבו את החשיפה לקהל יעד בעל תחום עניין רלוונטי. למשל, במידה וניגנתם על סקסופון יצירת ג'אז, תוכלו בתגיות לרשום: #ג'אזישראלי, #Israelijazz, #instrumentalmusic וכו'.

התגיות יגדילו את היקף החשיפה של המוסיקה שלכם למוסיקאים וחובבי מוסיקה שכמותכם.

4. התמדה: לא מספיק להעלות סרטון אחת לחודש, אלא חשובה מאד תדירות ההעלאה: קבעו עם עצמכם שאתם מעלים אחת לשבוע או פעמיים בשבוע בימים קבועים סרטון חדש, ועשו זאת, כדי שהקהל יידע לעקוב מתי תעלו חומרים חדשים ואף יגביר את רף הציפייה שלו לקראת זה.

5. תיאום ציפיות: קחו בחשבון שלא כל אחד הופך ללהיט מידי בטיקטוק, אלא יש מוסיקאים שלוקח להם יותר זמן מאחרים (זה תלוי בשלל גורמים כמו פרסום, מומנטום וסוג המוסיקה).

הקו שצריך להנחות אתכם הוא לראות בכך עוד דרך להפיץ את המוסיקה שלכם לקהל חדש ברחבי העולם, להגדיל את כמות המאזינים והעוקבים ולהתאים עצמכם לקידמה בצורה טובה ויעילה.

עכשיו, כשאתם מוכנים לפתוח את הטיקטוק, צאו לדרך ואל תשכחו את הדבר החשוב ביותר: ליהנות!

דילוג לתוכן