מי כתב את השיר הזה?

אם אינך בטוח(ה) – כך תוכלו לגלות

עו"ד דן גוטפריד

התמונה באדיבות: Depositphotos

לפעמים זה מאתגר לגלות מי כתב שיר מסוים. למרבה המזל, קיימים מספר מאגרי מידע בהם תוכלו לחפש כדי למצוא את התשובה לשאלה שמציקה לכם.

חלק ממאגרי המידע מיועדים לאנשי מקצוע בתחום המוסיקה, אך עדיין מכילים פונקציית חיפוש מקיפה לשימוש כללי.

איתור שיר ישראלי

לאיתור מחברי שירים ישראלים, כדאי להיעזר בפונקציית האיתור של אקו"ם בלחיצה כאן – במשבצת החיפוש אפשר לרשום את שם השיר בעברית, אך פרטי הזיהוי המתקבלים יופיעו באנגלית.

זהו אתר מקיף ושימושי ביותר המוצע לשימוש חופשי מבית אקו"ם, שהיא כידוע אגודת המלחינים, המחברים והמוציאים לאור הגדולה והוותיקה בישראל.

איתור שיר לועזי

כאשר מבקשים לאתר שיר זר, ניתן להיעזר באתרים המפורטים להלן:

Allmusic

ל- Allmusicיש הרבה פילטרים והוא מכיל מסד נתונים מצוין. אם אתם מחפשים מידע כללי על שיר, אלבום או אמן. הניווט בו עלול להיות מסובך אמנם בהשוואה לכמה ממסדי הנתונים האחרים ברשימה זו, ובכל זאת הוא אחד מהטובים ביותר עבור המשתמשים הרגילים המחפשים מידע, או עבור כל מי שאינו בהכרח משתייך לתעשיית המוסיקה.

לאתר Allmusic לחצו כאן.

קובץ שירים – Songlife

Songlife מציע כמה תוצאות תחת אפשרות החיפוש הציבורי שלו. יחד עם זאת, רוב המידע במאגר זה דורש חברות על מנת שניתן יהיה לגשת אליו.

Songlife בעיקרו הוא מסד נתונים המיועד לכל מי שמבקש להעניק רישיון למוסיקה וקרדיט בהתאם, וככזה הוא איננו מהווה מאגר מידע כללי.

לאתר Songlife לחצו כאן.

SESAC

לארגון SESAC זכויות ביצוע להזמנה בלבד (במקור מדובר באגודה של מחברי הבמה והמלחינים האירופיים) הכולל מסד נתונים ציבורי מקיף אליו ניתן לגשת בחינם.

SESAC נוסדה בתחילה ב-1930, מה שהופך אותה בפועל לארגון זכויות הביצוע השני בארצות הברית מבחינת ותק.

לאתר SESAC לחצו כאן.

BMI

ארגון זכויות המוסיקה הגדול בארצות הברית העוסק ברישוי מוסיקה. בעוד שהשירותים של BMI דורשים חברות, ניתן לגשת למסד הנתונים שלהם באופן חופשי (כמו גם ל-ASCAP, ראו בהמשך הכתבה).

לאתר BMI לחצו כאן.

ASCAP

ה-ACE Reportory הוא מסד נתונים הניתן לחיפוש ובו יצירות מוסיקליות ברישיון ASCAP, האגודה האמריקאית של המלחינים, המחברים והמוציאים לאור של BMI שנוסדה ב-1914 ונחשבת לארגון זכויות היוצרים המוסיקליים הוותיק בארצות הברית.

ניתן לחפש בשני מסדי הנתונים או בכל אחד בנפרד באמצעות שירות ה-Song View שלהם.

לאתר ASCAP לחצו כאן.

CCLI

על אף ייעודו של אתר זה בעיקר עבור רישוי מוזיקה ליתורגית ומדיה בכנסיות, בתי ספר וארגונים אחרים, CCLI מתגאה במגוון רחב של שותפי הוצאה לאור. הוא כולל מסד נתונים רחב פתוח לחיפוש, כמו גם שירות רישוי לשימוש בשירים בשם SongSelect.

לאתר CCLI לחצו כאן.

דילוג לתוכן