מוסיקאים ותיקים, זה בשבילכם: מדריך מיוחד להפצת מוסיקה

מדריך למוסיקאים וותיקים (אך לא רק) להפצת מוסיקה בצורה המיטבית ביותר ללא הוצאה כספית מיותרת

דודי פטימר

לאחרונה נתקלתי באמן ותיק שצלצל אליי ושאל כמה דיסקים עליו להדפיס בכדי לשלוח לתחנות הרדיו השונות בתקווה שהן תושמענה. ברגע שהוא הזכיר את המילה "דיסק" והוסיף שתכנן לנסוע לתחנות השונות ולהגיש אותו פיזית, דלקה נורה אדומה במוחי. מיד הבנתי שאמן זה, כמו אולי מוסיקאים נוספים בשכבת גילו, אלו שחוו את השינויים מקסטות לתקליטים ודיסקים, אינו מעורה בדרכים היעילות להפצת המוסיקה בפומבי. למעשה הוא אפילו לא ידע מה זה יוטיוב.

לכן, החלטתי לכתוב כאן, למוסיקאים ותיקים (אך לא רק) את הדרכים העיקריות להפצת המוסיקה בצורה יעילה ואפקטיבית:

 

  1. לפתוח ערוץ יוטיוב שיאגד את כל יצירותיכם, הישנות ובעיקר החדשות, בו תוכלו לציין את שם כותב, מלחין, מעבד ומבצע השיר וכמובן שמות הנגנים בהקלטה. בכל שיר שתעלו ליוטיוב ישנה אופציה לייצר תגיות, כלומר מילים שבחיפוש ביוטיוב ובגוגל תעלנה את השיר שלכם בהקשר הספציפי למילות החיפוש.

  1. לדאוג לפתוח חשבון ספוטיפיי (בשיטה דומה לפתיחת חשבון יוטיוב) על שמכם ולהעלות, במקביל ליוטיוב, את השיר לספוטיפיי, שזו פלטפורמה רלוונטית ומשמעותית לא פחות.

 

  1. אין צורך, בימינו, להדפיס את השיר על גבי דיסק, זה כרוך בהוצאות כספים רבות ומיותרות. ברגע שהשיר מוכן והמאסטר בידכם, בפורמט הדיגיטלי שלו, תוכלו לשלוח אותו לאנשי הרדיו השונים ולתחנות דרך הפייסבוק, האימייל או אפילו ווטסאפ (אם אתם מקושרים מאד) ובלחיצת כפתור לחסוך כסף רב ולהגיע לאותו אפקט. הפורמט הדיגיטלי יותר קל ונגיש לשדרני רדיו ועיתונאים מאשר פורמט CD.

 

  1. מומלץ שתפתחו עמוד פייסבוק רשמי (עסקי) במקביל לעמוד הפרטי, אליו תעלו אך ורק עדכונים של שירים חדשים, הופעות קרובות והגיגים הקשורים למוסיקה שלהם.

 

  1. כשאתם מעלים את השיר ליוטיוב וגם לפייסבוק, מומלץ שתצרפו קומוניקט ובו כמה מילים עליכם, על השיר (בנימה אישית שלכם) וקרדיטים ליוצרים ולנגנים. זה יקל על אנשי תעשיית המוסיקה בקידום השיר, שכן מידע נגיש הופך שיר לנגיש.

כל הצעדים שצוינו כאן ניתנים ליישום באופן עצמאי, משמע אינם כרוכים בהוצאה כספית, אלא קווים מנחים שיוכלו להגביר את כמות החשיפה לשיר שלכם בעידן הנוכחי. יש מוסיקאים שיעדיפו לשכור שירותי אנשי יחסי ציבור או שירותי הפצת שירים, זה תלוי כמובן בכל מוסיקאי והתקציב שלו, אך הבסיס, הרשום כאן, יוכל לסייע לכם להתחיל בצורה נכונה. בהצלחה!

דילוג לתוכן