להדפיס ולשמור: המדריך לנסיעות לחו"ל עם כלי הנגינה שלכם

מדריך מקוון לטובת היערכות לנסיעה עם כלי נגינה המכילים רכיבים שנלקחו מבעלי חיים או צמחי בר המוגנים על ידי אמנת CITES

שנהב פילים. צילום: Depositphotos

 

Pearle – Live Performance Europe והפדרציה הבינלאומית של איגודי המוסיקאים (FIM) שמחים להכריז על השקת האתר משותף המכיל מדריך מייוחד לטובת נסיעות מוסיקאים הנושאים עמם כלי נגינה בהתאם לכללי אמנת CITES.

האתר כולל שאלות ותשובות במטרה לסייע לציבור המוסיקאים להתכונן כהלכה לקראת נסיעות בינלאומיות (עם מעברי גבולות) בליווי כלי הנגינה שלהם, המכילים לעיתים רכיבים שנלקחו מבעלי חיים המוגנים על פי אמנת CITES.

מטרת מדריך נועדה כאמור לסייע למשתמשים באתר לקבוע באמצעות תשובות לשאלותיהם, האם נדרשת (או לא) תעודת כלי נגינה (MIC) בעת חציית הגבולות הבינלאומיים עם כלי הנגינה שלהם למטרת קונצרטים או הופעות חיות למיניהן.

התשובה לשאלה לגבי צורך במסמכים כגון MIC או 3TEC עבור להקות או תזמורות תלויה בשלושה קריטריונים: נוכחות של רכיבים מן החי בכלי הנגינה שמקורם בבעלי חיים מוגנים, יעד הנסיעה ומטרתה. כך למשל, מספר כלי נגינה עשויים להכיל שנהב פילים, שריון צב, עורות של זוחלים או חומרים אחרים המוסדרים באמנת CITES ובהיעדר האישורים הנדרשים, אין אפשרות לנסוע איתם, והם אף עלולים להיות מוחרמים (!)

ג'ון סמית, נשיא FIM, מציין כי: "רצינו שכלי זה יהיה אינטראקטיבי, פשוט ונגיש בקלות המיטבית. כעת הוא פועל במלואו, ואנו שמחים לפתוח אותו לציבור. ציבור המוסיקאים מוזמנים להשתמש בו לפני סיבובי הופעות בחו"ל".

מורטן ג'ולן, נשיא Pearle, הוסיף: "המדריך המקוון מראה אילו צעדים יש לנקוט כדי להשיג את המסמכים המנהליים הדרושים לפני היציאה לסיור.

באמצעות המדריך יכולים מוסיקאים, כמו גם תזמורות והרכבים מוסיקליים אחרים, לתכנן את צעדיהם לפני היציאה לסיורי הופעות הכוללים חציית גבולות בינלאומיים. בנוסף, מספק המדריך סקירה מעשית של חוקי CITES.

Pearle – Live Performance Europe ו-FIM מבקשות להזכיר את המחויבות והתמיכה המלאה שלהן ביעדי CITES במאבק בסחר בחיות בר, כולל סחר בלתי חוקי בשנהב פילים. כמו כן הן מודות מקרב לב למשרד הפדרלי הגרמני לשימור הטבע (BfN), רשות האכיפה הגרמנית (CITES) וכן לסוכנות לבריאות בעלי החיים והצומח הבריטית (APHA) עבור התמיכה והייעוץ שנדרשו לצורך הכנת האתר והעלאתו לרשת הדיגיטלית.

האמנה בדבר סחר בינלאומי בסכנת הכחדה של וצמחי בר (CITES) הינה אמנה בינלאומית רב-צדדית. מטרתה נועדה להבטיח כי סחר בינלאומי בדגימות של חיות בר וצמחי בר לא תאיים על הישרדותם של מיני בעלי החיים השונים בטבע.

לכניסה לשאלון המדריך: https://traveling-with-instruments.eu/

 

יצוין כי השימוש בשאלון הממוקד והמקוון שבאתר אינו כרוך בתשלום וזמין באנגלית, צרפתית (שפות אחרות כמו גרמנית תתווספנה בקרוב).

דילוג לתוכן