כיצד ניתן למקסם את התמלוגים שמקבלים מ-Spotify


דני גוטפריד

להקת הרוק The Pocket Gods הוציאה לאחרונה אלבום של 1,000 שירים במטרה למקסם את תשלומי התמלוגים של Spotify. כל שיר הנכלל באלבום הזה הוא באורך של כ-30 שניות. , כאשר הרעיון המסתתר מאחורי "המבצע" המתואר, הוא שמודל הסטרימינג הנוכחי של Spotify מזכה אותך בתשלום לאחר 30 שניות של האזנה ל-stream.

The Pocket Gods סיפרו כי עלו על הרעיון בכדי ליצור אלבום, זאת לאחר שקראו כיצד מודל ההכנסות של Spotify מתמחר תשלום עבור שמיעת שירים.

"קראתי את המאמר וזה גרם לי לחשוב – 'למה לנו לכתוב שירים ארוכים יותר, כשאנחנו מזוכים בתשלום לאחר שחלפו 30 שניות בלבד מהקלקה", אמר סולן הלהקה, מארק כריסטופר בראיון ל-iNews. הלהקה הבריטית מציינת כי היא רואה בסביבות 0.002 פאונד כתשלום עבור סטרימינג של כל אחד משיריה.

"כתבנו והקלטנו 1000 שירים, כל אחד באורך של יותר מ-30 שניות עבור האלבום. הארוך ביותר ארך 36 שניות", הוסיף כריסטופר. "המעשה שלנו נועד להעלות את המודעות לקמפיין למען שיעורי תמלוגים הוגנים. האלבום החדש נקרא לא סתם בשם 0X30X100 – Nobody Makes Money Anymore, כשהסינגל זוכה לשם ההולם '0.002'. בעבר קיבלנו סכום של 0.007 פאונד לשיר, עדיין סכום זעום, אבל כעת נראה שאפילו זה נחתך מאז שספוטיפיי קנתה את הפודקאסט של ג'ו רוגאן (Joe Rogan) תמורת 100 מיליון דולר".

בלהקה מציינים כי הם מודעים לכך שהמניפולציה שביצעו במערכת התמלוגים של Spotify  עלולה להוביל לזריקתם מהפלטפורמה.

כך או כך, אמנים שונים מרחבי העולם מנסים לתמרן את מערכת התמלוגים של Spotify כדי למקסם את ההכנסה שלהם עבור כל סטרים. למרות שאלבום בן 1000 שירים באורך של כ-30 שניות כל אחד מהווה דוגמה קיצונית לתמרון המערכת, מסתבר ששיר הפופ הממוצע הלך והתקצר על פני ציר הזמן.

לפי מחקר שפורסם ב-2019, שירי פופ כיום קצרים בדקה ו-13 שניות בממוצע, מאשר היו לפני כ-20 שנה. תחשבו על זה …

דילוג לתוכן