זוכרים את יוסי לוי

לרגל מופע המחווה לזכרו של המוסיקאי והגיטריסט יוסי לוי, ממייסדי איגוד המוסיקאים וחבר נאמן בו עד יומו האחרון  – חזרנו אל התחנות המוסיקליות הבולטות בחייו המקצועיים

דודי פטימר

יוסי לוי בצעירותו (מתוך אלבומו הפרטי)

שש שנים חלפו מאז הלך לעולמו בטרם עת המוסיקאי, הגיטריסט והמעבד המוסיקלי יוסי לוי בגיל 72. לוי, שניגן במאות הקלטות בשנות ה-60, ה-70 וה-80, היה חלק משלישית הנגנים המיתולוגית של הטלוויזיה שכללה את הבסיסט עמי פרנקל ז"ל והמתופף יוסי פפו לוי יבדל"א.

הוא נולד בשנת 1944 בהר הצופים בבית חולים הדסה בירושלים. בגיל 5 עבר עם משפחתו לרמת גן. את הרומן עם מוסיקה החל בגיל 7 עת הוריו שלחו אותו ללמוד חלילית, כלי עליו נחשב לעילוי. בגיל 10 החל ללמוד לנגן על כינור, כאשר בנעוריו התאהב בגיטרה כשהוא לומד לנגן אצל מוסיקאים ותיקים כמנשה בקיש ואגון קרטן.

לאחר שמורהו בבית הספר "יהלום" ברמת גן, המלחין יוסף הדר ('ערב של שושנים' הייתה מנגינתו המפורסמת ביותר) שמע את נגינתו והכיר בכישרונו של יוסי, צירף אותו למקהלת בית הספר וטיפח אותו. כך למעשה, כבר בשנות ה-50 לקח הדר את יוסי לנגן בהקלטות שיריו באולפנים.

בשנת 1965 ניגן לוי במחזמר "שוק המציאות" בכיכובם של אילי גורליצקי ויונה עטרי, המחזמר הראשון בו ניגן. בהמשך ניגן גם בהצגות 'דבר מצחיק קרה לי בדרך לסואץ', 'פישקה החיגר', 'משהו לא נורמלי' וכן בפסטיבלים השונים (פסטיבל הזמר, פסטיבל שירי ילדים, פסטיבל הזמר החסידי ופסטיבל הזמר המזרחי).

בשנת 1968 פנה ללימודי מוסיקה במדרשה למוסיקה בתל אביב ולאורך השנים לימד מוסיקה באופן פרטי, כאשר בשנת 1981 אף לימד במדרשה עצמה.

לאורך השנים ניגן יוסי במיטב ההקלטות וההופעות של מיטב האמנים, בהם אריק איינשטיין, יהורם גאון, 'החלונות הגבוהים', יגאל בשן, אבי טולדנו, ששי קשת, שולה חן (עבורה הלחין את השיר היחיד בחייו – 'שמור לי את יום המחר' המופיע באלבומה הראשון), יוסי בנאי, שלמה ארצי, אסתר עופרים, חוה אלברשטיין ועוד.

בשנות ה-70 כאמור הופיע לצד פרנקל ופפו לוי כשלישית נגנים טלוויזיונית שליוותה את תכניות הטלוויזיה הבולטות, וכן ניגן בתזמורתו של רוני וייס אשר הופיע בתכניתו של ירון לונדון – 'עלי כותרת'.

בשנותיו האחרונות עבד כעצמאי ולימד במדרשה למורים למוסיקה במכללת לוינסקי. כמו כן לימד נגינה בגבעת ברנר ובנען. הוא נפטר ב-28 במרץ 2016.

ב-22 ביוני (יום רביעי) בשעה 20:00  ייערך מופע מחווה לזכרו בבית יד לבנים (רחוב המחתרת 2, רמת השרון) לציון 6 שנים לפטירתו בהשתתפות אמנים, נגנים וחברים שינגנו וישירו, יספרו סיפורים ויעלו זיכרונות מהמוסיקאי האהוב על כולם.

לאישור הגעה – נחמה – 0522944399.

דילוג לתוכן