התפתחויות בניטור נתונים לצורך חלוקת תמלוגים באמצעים טכנולוגיים

חברת Audoo הלונדונית מציגה מהפכה מוסיקלית המאפשרת מעקב מדויק אחר כל שיר המתנגן ברקע באמצעות תוכנה מתקדמת

דני גוטפריד

חברה אחת הנמצאת בחודו של תהליך היא אודו (Audoo), חברה לונדונית המשקיעה סכומים גדולים בחומרה ובתוכנה הנדרשות בכדי לעקוב באופן טוב יותר על כל מוסיקה המושמעת ברקע. Audoo פיתחה מכשיר הנקרא "מד אודיו" המתחבר לכל שקע בקיר, מזהה וסופר כל שיר המתנגן במקום באופן רציף – ביום ובלילה.

לדברי Audoo, ה"מד אודיו" מכיל בתוכו תוכנה בעלת יכולות עיבוד אותות מהמתוחכמות ביותר בעולם, המאפשרות לזהות את "תעודות הזהות" המדויקות של כל שיר, אפילו בסביבה רועשת במיוחד.

הצלילים שתופס המכשיר משווים למסד הנתונים של כ-70 מיליון שירים מוקלטים, כאשר בנוסף הם מאפשרים לעקוב אחר כל שיר ומציגים שיפור משמעותי לאין ערוך לעומת השיטות הנהוגות כיום בשוק, המסתמכות על אומדנים במקום זיהוי מדויק.

 

נכון להיום, שיטות המעקב המוסיקליות מסתמכות על מקורות כמו יומני מעקב שירים, כמו גם על רשימות השמעה של תחנות הרדיו. התוצאה היא הסתמכות על מדגמים סטטיסטיים וחלוקת תמלוגים לא מדויקת. כלומר, בעלי הזכויות אינם מקבלים תשלומים מדויקים, מציאות אותה Audoo שואפת לשנות אחת ולתמיד, באמצעות העברת מעקב המוסיקה למודל מדויק המתבסס על ספירת כל שיר ושיר.

 

בעוד למעקב השירים של Audoo יש פוטנציאל גדול לחולל גם מהפכה בתחום שיווק המוסיקה על ידי ספירת כל שיר ושיר, ראוי לציין כי הוא עדיין לא ניתן להערכה מלאה. בינתיים צוברת Audoo משקיעים אסטרטגיים בסכומים גדולים ומעוררת עניין רב אצל חברות התמלוגים.

דילוג לתוכן