''הותיר מורשת שאין דומה לה'': השקת ספר מיוחד לזכרו של רוני פיטרסון ז''ל

במלאת 3 שנים לפטירתו של המוסיקאי ואגדת הבלוז המקומית רוני פיטרסון, אלמנתו נילי משחררת ספר ביוגרפי חדש החושף את סיפורו האישי והמוסיקלי

רוני פיטרסון ז''ל. צילום: אדם נישמה

דודי פטימר

המוסיקאי רוני פיטרסון שזכה לכינוי "מלך הבלוז המקומי", נחשב שלא בכדי לאחד הרוקיסטים והבלוזיסטים המוערכים בישראל (ומחוצה לה). לאורך שנות ה-80 הוא זכה לנגן עם מיטב אמני ישראל: משלום חנוך ומאיר אריאל, דרך ריטה, רמי קלינשטיין, מיכה שטרית, יובל בנאי ועד אייל גולן ונתי לוי.

הוא נולד בגרמניה ב-1957 והחל את דרכו המקצועית כגיטריסט כבר בגיל 11. "הפעם הראשונה בה לקחתי גיטרה לידיים הייתה בגיל 5", סיפר לי בראיון בשנת 2018. "אני זוכר שנהגתי לשבת שעות על גבי שעות ליד הפטיפון ואוסף התקליטים של אמא שלי שהתנגנו בלי הרף. נהגתי פשוט לנגן מבוקר עד ערב. ככה למעשה עשיתי את צעדיי הראשונים בעולם המוסיקה".

בגיל 17 הצטרף להרכב שניגן עם אמן הבלוז והסול הנודע, בני לאטימור, בהופעות ובהקלטות ויצא לסיבוב בן חמש שנים, במסגרתו ניגן בקונצרטים יחד עם אגדות בלוז כמו אלברט קינג, באדי גאי ובי.בי.קינג, שהפך לחבר נפש עבורו.

בשנת 1987 החל את הרומן עם ישראל כשהצטרף למופעו של שלום חנוך – "רק בן אדם" ומאז ניגן צמוד עם חנוך, בהופעות ובהקלטות, עד יומו האחרון.

לאור העבודה הצמודה עם חנוך והתאהבותו בישראל, החליט פיטרסון לעשות עלייה ובשנת 1991 עלה באופן רשמי לישראל. כאן החל לשתף פעולה כגיטריסט הקלטות והופעות עם מיטב האמנים, כשהוא זוכה להקליט חמישה אלבומי סולו. האחרון שבהם הוא "Rock N’ Roll Warrior' אשר הוקלט לפני עשור ובו ניגן גם דריל ג'ונס, בסיסט להקת "הרולינג סטונס" שהגיע במיוחד לארץ לצורך ההקלטות.

ב-30 בספטמבר 2019, במהלך ראש השנה, נפטר פיטרסון בשנתו כתוצאה מדום לב והוא בן 62 בלבד. בימים אלה הוציאה אלמנתו, מנהלתו האישית ואם בתו ניקול (מוסיקאית בזכות עצמה) – המפיקה נילי פיטרסון את הספר החדש – "הבלוז האחרון – סיפור חיים" המגולל את סיפורו של בעלה המנוח מילדותו המטלטלת דרך הקריירה הבינלאומית, העשייה בישראל וחייו הפרטיים.

"רוני התעסק הרבה במחשבה לכתוב ספר ולא הספיק, כך שאני מרגישה שזו שליחות", אומרת פיטרסון. "לרוני יש קהל מאד גדול שהצביע ברגליים ומילא את המועדונים והאולמות ואם לא אספר את סיפורו – איך יידעו מי היה רוני?

הבנתי שאם לא מזכירים אדם אז הוא הולך ונעלם. רוני הותיר פה מורשת שאין דומה לה, הוא עיצב את הבלוז והרוק בישראל והיה מהראשונים שנתנו לגיטימציה לשירה בלועזית, מה שהיום הפך לפופולרי בארץ. אני עושה כל שביכולתי כדי להזכיר ולזכור, לכן גם הספר וגם המופע הם עבור המשכיות לאוצר שרוני הותיר אחריו".

מייל לרכישת הספר: נילי פיטרסון –  Ppl@zahav.net.il

שתפו את הכתבה

כתבות נוספות

דילוג לתוכן