אפקט המלחמה: PRS מפסיקה את פעילותה ברוסיה

עכשיו זה רשמי: חברת התמלוגים הבריטית PRS הודיעה באופן חד וברור על הפסקת פעילותה ברוסיה בעקבות הפלישה לאוקראינה

דני גוטפריד

צילום: Depositphotos

אחרי מקדונלדס, מייקרוסופט, נטפליקס, פייפל, אדידס, אדובי, לייב ניישן ועוד אינספור חברות שכבר הודיעו על הפסקת פעילותן העסקית ברוסיה בתגובה לפלישתה לאוקראינה, כעת מתווספת לרשימת גם חברת התמלוגים הבריטית PRS for Music, ארגון התמלוגים הראשון של הנגנים המבצעים, וזאת בהמשך להשעיית היחסים מצידם של ארגוני סופרים בעולם עם אגודת הסופרים הרוסית (RAO).

ההחלטה של PRS הבריטית הואצה לאחר שמספר פעילים ברשתות החברתיות בממלכה הבריטית הביעו זעם מצידם על הפעילות המתמשכת של עסקים בינלאומיים בתוך רוסיה. ככל שזוועות המלחמה ושפיכות הדמים תמשכנה להיחשף אל מול אור הזרקורים של כלי התקשורת, כך נראה גם שהביקורת בנושא תלך ותגבר.

אין ספק שלהפסקת הפעילות של החברות המתוארות תהיה השפעה ישירה ומיידית על האזרחים הרוסים הרבה יותר מאשר על פוטין וממשלתו. בהודעה רשמית מטעם PRS רמז הארגון כי הוא עורך הבחנה בין יחידים וממשלות.

על פי נוסח ההכרזה של הארגון נמסר כי: "PRS for Music" השעתה רשמית ובתוקף מיידי את יחסי ייצוג הזכויות שלה עם אגודת התמלוגים הרוסית (RAO) ליצירת מוסיקליות, וזאת עד לאישור הסתייגותה המלאה ממעשי הממשלה הרוסית".

עוד הוסיפו בארגון לציין כי הם עובדים בשיתוף פעולה מלא עם הקונפדרציה הבינלאומית של אגודת הסופרים והמלחינים (CISAC) במטרה לשקול את החברות המתמשכת של אגודות רוסיות ברשת הגלובלית. "אין בכוונתנו להעניש את קהילות המלחינים, הפזמונאים והמוציאים לאור הרוסים התומכים בשלום. אנו נחושים לעבוד יחד עם הקהילה העולמית כדי לזהות הזדמנויות להגביר את קולות המחאה. ניצור קשר עם חברינו שבסיסם באוקראינה כדי להציע להם את תמיכתנו. אנו עובדים גם עם קרן המצוקה של חברי PRS בכדי להעמיד לרשותם תמיכה כספית", כך נמסר.

 

 

 

דילוג לתוכן