אחד על אחד – ראיון אישי עם המוסיקאי יקיר ששון

סולן ומייסד ההרכב "רבע לאפריקה" שפצח בשנה האחרונה בקריירת סולו מבטיחה

דודי פטימר

יקיר ששון. צילום: בר אלגרנטי

המוסיקאי המולטי-אינסטרומנטלית, יקיר ששון, מלווה זה למעלה מעשור את תעשיית המוסיקה המקומית. מי שייסד בעבר את ההרכבים "ג'אפה ג'אז" ו"התפוחים", מהווה בשמונה השנים האחרונות כסולן ההרכב המצליח "רבע לאפריקה" אותו ייסד, ואשר עושה גלים ברחבי העולם בפסטיבלים בינלאומיים בולטים.

בשנת 2021 העלה ששון מופע ספוקן וורד יחיד ב'פסטיבל ישראל' ובישר על תחילתה של קריירת הסולו שלו (בנוסף ל"רבע לאפריקה"), במסגרתו חושף שירים שכתב והלחין בעצמו, ובו הוא משתף פעולה עם אמנים אורחים ונגנים מהשורה הראשונה.

עד כה הוציא ששון, במסגרת קריירת הסולו שלו, שלושה שירים – גרסת כיסוי לשירה של להקת "התרנגולים" מהסיקסטיז – "האם אמרו לך פעם?", "אם רק תבואי" ובימים אלה השיק את שירו השלישי – "מה זה עולה לך לחלום", אותו מבצע בדואט עם לא אחר מאשר המוסיקאי הוותיק והמוערך אריאל זילבר. 

איך נוצר החיבור עם אריאל זילבר?

"ניגנתי עם זילבר לפני איזה 8 שנים בהרכב שלו ומשם הכרנו. נוצר בינינו חיבור כי הוא גם נשפן ואוהב מוסיקה, והפכנו לחברים ולידידים קרובים. לאורך השנים שמרנו על קשר, ניגנתי בכל מיני הקלטות שלו והפקתי לו שיר וחצי.  הוא גם התארח בהופעות שלי עם 'רבע לאפריקה' בפסטיבל הפסנתר, כך שהקשר נוצר שם.

השיר נכתב כתרגיל לסדנת כתיבה שהייתה בה לפני כשנה וחצי. הרעיון שלי היה – 'מה זה עולה לך לחלום?' במובן של כסף. השיר עצמו נכתב באווירה כיפית, התעצב והרגיש 'אריאל זילברי' כזה. השמעתי לו את השיר, הצעתי לו להירתם לעניין ונעניתי בחיוב. זה שימח אותי מאד".

מה אתה עושה בימים אלה?

"כמובן שאני מופיע עם 'רבע לאפריקה'. ממש עכשיו חזרנו מסיבוב הופעות ראשון בדובאי. אנחנו מקווים לחזור, אחרי הקורונה, לטייל בעולם. השנה חשפתי גם את פרויקט הסולו שלי, שנולד בחסות הקורונה שנתנה את הזמן להתבונן פנימה ולהיות יותר עם עצמי".

איך זה מרגיש לצאת סולו פתאום?

"כמו שזה נראה . יש לפעמים את הקולות של 'זה נכון או לא נכון', 'קל או לא קל'. יש שירים שצפויים לצאת בקרוב, הרמתי הרכב שנשמע מגניב ואני עובד איתו כבר חצי שנה על משנתי ועל המוסיקה מתוך ה-FEEL שלי. אפשר לומר באיזשהו מקום שעבודת הסולו היא מעין החצי השני של 'רבע לאפריקה'".

איך עברה עליך תקופת הקורונה?

"זו הייתה תקופה לא קלה, כמו לכולם, היו את השאלות הקיומיות אם נשרוד את זה או לא, אבל יש אמונה ואכן יצאנו מזה. אני מקווה באמת שנעלה על הגל חזרה, גם אני כיקיר ששון וגם 'רבע לאפריקה'. מייחל שהעבודה תחזור ותגדל, שנהיה עסוקים ונטייל בעולם וכמובן שנזכה לאהדה כאן בישראל. מה שמחזיק אותי בכל משבר מחדש אלו היצירה והעשייה".

מה החשיבות של איגוד המוסיקאים ועילם עבורך?

"החשיבות של שני הארגונים הללו ברורה היטב, גם בגלל שעילם דואגת לנו לקבלת התמלוגים על העשייה שלנו, וגם האיגוד שגורם לתעשיית המוסיקה ליישר קו ולדאוג למוסיקאים ולזכויותיהם. זה חשוב".

דילוג לתוכן