אחד על אחד: צ'לי סיגלסקי

ראיון מיוחד עם המוסיקאי, הגיטריסט והזמר, מייסד ומנהיג להקת "שליחי הבלוז"

דודי פטימר

צ'לי סיגלסקי. צילום: פטר ויט

צ'לי סיגלסקי נחשב לאחד הגיטריסטים והמוסיקאים המוערכים בסצנת הרוק הישראלי והמוסיקה המקומית בכלל. למעשה, מעבר להיותו מורה לגיטרה ומייסד להקת "שליחי הבלוז" המיתולוגית הפועלת כבר מזה ארבעה עשורים, הוא ניגן בשלל הקלטות (חמי רודנר, דן תורן) ונחשב לגיטריסט מיתולוגי במחוזותינו, הן בשל יכולות הנגינה הווירטואוזיות שלו והן בשל הפרפורמנס הרוקי.

הוא החל את דרכו בלהקות שונות (בראשן "ילד") שהקליטו שירים שכתב והלחין וזכה לפריצת הדרך בשנת 1993 עת הקים את "שליחי הבלוז", להקה החולקת מחווה למוסיקת הרוק של שנות ה-60 וה-70 כשלצד קאברים לשירים ידועים, מבצעת גם שירים מקוריים שסיגלסקי כתב והלחין והקליטה עד כה שני אלבומים ("מה יהיה" ו"חדר 26") וסינגלים רבים (האחרון שבהם – "בקיץ" זכה גם לקליפ מושקע).

מה אתה עושה בימים אלה?

"לפני חצי שנה 'שליחי הבלוז' יצאה במופע חדש וגדול של מחווה ללהקת ELO המיתולוגית. זה אחד החלומות הגדולים שרציתי וזכיתי להגשים. לפני חמש שנים ראיתי את ג'ף לין באמסטרדם ו'התפוצצו' לי האוזניים. החלטתי שאני חייב להעלות מופע משירי ההרכב בארץ. לקח לזה חמש שנים לצאת לפועל וכל המופעים עד כה הם 'סולד אאוט', וזו בהחלט הפתעה נעימה. זה מופע עם שמונה נגנים על הבמה בעיבודים מורכבים ומיוחדים למופע. את העיבודים המוסיקליים אני והבן שלי, עידן סיגלסקי, עושים יחד. אנחנו מנגנים ומופיעים בכל הארץ, איפה שאפשר".

כמה זמן ההרכב קיים?

"בשנה הבאה נחגוג 30 שנה. בחיים לא האמנתי שההרכב ישרוד כל כך הרבה זמן. זה התחיל כי פשוט רציתי ואני עדיין רוצה לנגן מוסיקה שאני אוהב. היו לי המון הרכבים, בשנות ה-80 היה לי הרכב בשם 'ילד' שהקליט אלבום עם שירים מקוריים שלי, הקלטות עם חמי רודנר, דן תורן ועוד אמנים ועוד כמה הרכבים. מה שאני אוהב ב'שליחי הבלוז' זה שמלבד קאברים אנחנו מקליטים גם שירים מקוריים שאני כותב ומלחין. גם את הקאברים אני עושה בסגנון אמנותי".

מה הקו המנחה אותך כגיטריסט?

"לשמור על האמת שלי בתוך השיר. לנגן בסטייל שלי. גדלתי על אריק קלפטון וג'ימי הנדריקס. אני לא שוכח שדבר ראשון אני גיטריסט. דבר שני אני כותב ומלחין שירים ומקליט כל הזמן, בין אם משמיעים ובין אם פחות משמיעים. זו העבודה שלי. כל החיים אני חוגג וזה תענוג עבורי לנגן. אני חי את החלום".

מה אתה חושב על מעמד הרוקנ'רול?

"בעולם כמו בישראל אמנם יש פסטיבלים וביקוש לרוקנ'רול אבל היום הוא פחות זוכה לביטוי נרחב כמו בעבר. היום משקיעים יותר בטרנדים חולפים, משקיעים בקליפים סקסיים יותר שבאים לעיתים על חשבון אמנות. אני ממשיך בדרך שלי".

מה החשיבות של איגוד המוסיקאים ועילם?

"חשיבות עצומה. אני זוכה לקבל תמלוגים על היצירה והעבודה שלי, זה משמעותי ומהותי לכל מוסיקאי באשר הוא. אני מאוד מעריך את האיגוד ופועלו הרב למען המוסיקאים".

*איגוד המוסיקאים הישראלי ועילם משתתפים בצערו של צ'לי סיגלסקי עם פטירתה של אמו, טוני סיגלסקי ז"ל.

דילוג לתוכן