אחד על אחד: מיקי גבריאלוב

ראיון עם המוסיקאי מיקי גבריאלוב לרגל צאת אלבום הילדים החדש שלו – "איזה בלגן"

דודי פטימר

מיקי גבריאלוב. צילום: משה צ'יטיאת

מיקי גבריאלוב, אחד המוסיקאים המוערכים במוסיקה הישראלית החתום על שלל קלאסיקות ב-50 שנות קריירה כיוצר, הוציא עד כה 33 אלבומים (בשלל מסגרות) בהם כמה מהשירים האהובים ביותר: "אמא אדמה", "אני ואתה", "אוהב להיות בבית", "אבא סיפור", "אני אוהב אותך היום", "אני אוהב לישון", "קפה טורקי", "אני רואה אותה בדרך לגימנסיה", "את יפה שלי", "עוף גוזל", "לחיי האהבה", "סע לאט", "צא מזה", "הצילו" ועוד רבים וטובים שעיצבו את הפסקול המקומי.

גבריאלוב, שהחל דרכו כבסיסט וכיוצר בלהקת "הצ'רצ'ילים" והתפתח כמלחין במסגרת העבודה עם אריק איינשטיין בתחילת שנות ה-70, פצח בשנת 1980 בקריירת סולו שמיצבה אותו כאחד הקולות הישראלים המוכרים ביותר.

בימים אלה חבק אלבום ילדים חדש – "איזה בלגן" – המונה תריסר שירים פרי עטו הפונים לקהל המתוק בעולם, ומציגים את הוורסטיליות היצירתית והאמנותית שלו המשתבחת עם השנים.

איך נולד האלבום החדש? מתי החלטת שבוער בך להקליט אלבום חדש לילדים?

"לפני כשנה הרגשתי צורך להוציא אלבום ילדים. היו לי כמה שירים שכתבתי והלחנתי שהתאימו באופי שלהם לילדים. קצת בדקתי אותם מולם הנכדים שלי שאהבו ועוד הוספתי שירים מהעבר שקשורים לילדים בביצועים חדשים".

 למעשה, שיר הילדים הראשון שלך, שהוא גם במובן מסוים השיר הראשון שלך שהוקלט ויצא היה "אני מבין" שיצרת עם אריק איינשטיין לאלבום שירי הילדים שלו. לאורך השנים ניהלת רומן עם שירי ילדים בשלל פרויקטים, מה השתנה בהסתכלות שלך על העולם הזה כיוצר לאורך השנים?

"אני מנהל דו-שיח מוזיקלי עם ילדים הרבה שנים. אני מרגיש בעצמי בתוכי קצת ילד, לכן זה מדגדג לי מוזיקלית. אני חושב שיש משהו בשירים שלי שמתקשר עם ילדים. שירים כמו 'אבא סיפור' ו'ערב מול הגלעד' ואפילו 'לשרוק בחושך'. לכן אני מרגיש קרוב לעניין הזה".

איך עברה עליך תקופת הקורונה?

"בתקופת הקורונה יצא לי להוציא אלבום שירים חדש בשם 'כאלה הזמנים 2020'  ויצרתי עוד שירים. מבחינת הופעות, הקשר עם הקהל היה חסר אבל זה גם היה מצב של חשבון נפש".

נולדו לך שירים חדשים ברוח התקופה ?

"בהחלט. כתבתי שיר באנגלית – “A World’s Gone Crazy” והוצאתי אותו לאור".

מה עוד אתה עושה בימים אלו?

"אני מופיע הרבה וכותב שירים שבקרוב יצאו לאור".

 מה החשיבות של איגוד המוסיקאים ועילם בעיניך?

"טוב שהאיגוד קיים. הוא שומר על המוסיקאים מפני עוולות, גובה כספים ומחלקם למוסיקאים".

 

הופעות קרובות של מיקי גבריאלוב:

20.5 – זאפה תל אביב

2.6 – זאפה כרם ברקן

22.7 – זאפה הרצליה

 

דילוג לתוכן