אחד על אחד – המוסיקאי גיא מזיג בראיון לרגל צאת שירו החדש "ירח דבש"


דודי פטימר

גיא מזיג. צילום: אורית פניני

גיא מזיג, חבר הוועד המנהל של עילם, הוא אחד המוסיקאים העסוקים בישראל: מוסיקאי, יוצר, מלחין, גיטריסט, פזמונאי, מעבד, מפיק מוסיקלי וזמר, שפרץ לתודעה בסוף שנות ה-90 עם להקת "הדורבנים" שהחזירה את הדיסקו והפאנק לקדמת הבמה וכבשה את המיינסטרים.

עם פירוקה של הלהקה פצח בקריירת סולו מצליחה שכללה השתתפות בפרויקטים רבים ומגוונים, הפקות מוסיקליות ונגינה בהקלטות רבות והוצאת שני אלבומי סולו מצליחים: "השחור החדש" (2015) ו"השחור החדש יותר" (2021), שהציגו לראווה את הקו האקלקטי והרבגוני שלו.

בימים אלה יצא לאור שירו החדש – “ירח דבש" (מילים: אסף אברבוך וגיא מזיג, לחן: סהר טויטו ואסף אברבוך).

גיא, ספר על השיר החדש.

"לפני כשנתיים סהר טויטו פנה אליי עם השיר, וכששמעתי אותו –  מיד הרגשתי שזה תפור אליי כאילו אני כתבתי אותו, זה הפתיע אותי מאד. שולחים לי המון שירים ביום ואני משתדל לשמוע את השירים של מפיקים ומוסיקאים שאני מכיר את הקו המוסיקלי שלהם. כתבתי לסהר: 'ואוו! איזו הפתעה מטורפת!'.  כתבתי לו גם שצריך כמה תיקונים קלים ואפשר להוציא. זה לקח שנתיים כי התערבתי ביותר מדי פרויקטים, והשיר המדהים שסהר ואסף אברבוך הביאו פתח לי את הרצון לקיים מלא שיתופי פעולה באלבום הקרוב והשלישי שלי".

כמי שכותב ומלחין בעצמו את רוב החומרים, איך זה מרגיש לבצע שירים שאחרים יוצרים?

"אני יודע בדיוק מה אני אוהב ונורא קשה לי לעשות משהו שאני לא מחובר אליו ממש, אבל זה כן יכול לקרות אם יש שיר שנשמע כמוני, כמו הדברים שעשיתי עם עילי בוטנר למשל ("עוד אחד ששר לך"). יש קסם בלהיות פתאום רק זמר, כלומר כשפונים אליך ורוצים אותך רק כזמר. עד היום הייתי או היוצר של הדברים ועושה הכל או הגיטריסט והמפיק, אז זה משהו חדש שאני נהנה ממנו".

כמה פעמים בשבוע אתה מתאמן על הגיטרה?

"האמת שכל יום כי בעבודה אני מקליט. אם אני רואה למשל משחק כדורגל מעניין אז אני אקח תרגיל שקשה לי לבצע, אקח גיטרה ואתאמן על התרגיל תוך כדי הצפייה במשחק. אני אוהב את זה ולא רוצה לאבד את מה שכבר יש".

יש לך תשוקה תמיד לאתגר עצמך עוד יותר כמוסיקאי?

"בטח! נון סטופ! כל הזמן! אני גם דואג ליצור שירים בסגנונות אחרים, כאלה שפחות מזוהים איתי, מה שאנשים פחות מצפים ממני להביא. זה מאתגר אותי ומסקרן אותי מאד".

איך עברה עליך תקופת הקורונה?

"החלק של הפחות הופעות עבר פחות טוב, ואילו החלק שיש יותר זמן ליצירה –  הרבה יותר טוב".

מה עוד אתה עושה בימים אלה?

"עובד על אלבום חדש שכולל יותר שיתופי פעולה, מעורב בהפקות שונות ופרויקטים שונים, מיוחדים ומאתגרים. כמו כן אני בעיצומו של סיבוב הופעות המלווה את צאת אלבומי השני, הצטלמתי לסדרה חדשה שתעלה בקרוב ב-YES ועוד הפתעות".

מה חשיבות איגוד המוסיקאים הישראלי עבורך?

"איגוד שעושה את מלאכתו נאמנה ועושה הרבה טוב כי הוא נותן שירותים לכל המוסיקאים והנגנים, מאגד אותם והתאגדות זה כוח. יש לאיגוד הרבה זכויות, גם בנושא גביית כסף מגופי השידור (עילם). זה דבר מבורך ומדהים".

 

*ההופעה הקרוב של גיא מזיג תתקיים ב-5 במרץ ב"האנגר 11" בתל אביב. אורחים מיוחדים: עילי בוטנר ו"ילדי החוץ" ו"רד בנד".

 

שתפו את הכתבה

כתבות נוספות

דילוג לתוכן