אחד על אחד – דורון פיקר

המוסיקאי הוותיק בראיון אישי על דרכו המוסיקלית, הקו המנחה אותו כמורה וחשיבות איגוד המוסיקאים ועילם עבורו

דורון פיקר. צילום: קארן גילרמן

המוסיקאי דורון פיקר מלווה נאמנות את הפסקול הישראלי החל משלהי שנות ה-70 ועד היום. לאורך הקריירה הענפה שעבר, הוא נמנה לא רק עם חברי להקת הרוק המהפכנית "גן עדן", אלא ניגן עם מיטב האמנים וההרכבים, בהם: "החברים של נטאשה", מתי כספי, שלמה גרוניך, מני בגר, בעז שרעבי, יונתן רזאל, להקת התכנית "לילה גוב", להקת "בטברנה",  קורין אלאל ועוד רבים וטובים.

בשלושת העשורים האחרונים הוא משמש כמורה למוסיקה בשלל סגנונות, כשבין תלמידיו "המצטיינים" ניתן לציין את יוני רועה, אלי לוזון ואפילו עומר אדם.

דורון, מה מעשיך בימים אלו?

"מאז הקורונה ירדו ההופעות ועימה גם הפעילות על הבמה. מצד שני, אני מלמד המון ויש לי כל מיני תלמידים בשלל כלים. אני גאה להעביר לדור הבא את כל הידע שלי. לשמחתי זה הולך טוב. לא חסרה עבודה, כך שאני בהחלט מבסוט".

מה הטיפ העיקרי שאתה נותן לתלמידים שלך?

"להשתמש בכל החושים: המישוש, הראייה והשמיעה. לא רק לקרוא תווים אלא גם להקשיב. לא רק לשמוע אלא גם לדעת לקרוא תווים. להרגיש עם האצבעות את הכלי עליו מנגנים ולהשתמש בכל החושים, שכן מוסיקה מטבעה מצריכה שימוש בכל החושים".

זה משהו שמנחה אותך גם כמוסיקאי?

"בטח, כל החיים שלי גם התעסקתי עם מוסיקה קלאסית. למדתי זאת המון שנים, כמו גם קריאת תווים ועיבודים. הייתי חבר גם בהרבה להקות רוק, כך שאפשר לומר שניגנתי רוק שנבנה בחדר חזרות ללא תווים. בסיכומו של עניין, טעמתי לשמחתי הכל מהכל. כך למשל, בגיל 16 הייתי חבר בלהקת הרוק "גן עדן" ובגיל 17 כבר הופעתי עם להקה תימנית בכל הארץ. גדלתי בשכונה בה שמעו הכל: מהמורי התימני, דרך מוסיקה טריפוליטאית, מרוקאית, הונגרית וצ'כית ועד יידיש. יצא לי לנגן באמת במגוון רחב של סגנונות. לימים הייתי גם הקלידן והגיטריסט של גליקריה, ניגנתי הרבה שנים עם בועז שרעבי וכמובן גם עם להקת 'יציאת חירום' איתה אני מופיע מדי פעם גם כיום. ניגנתי עם המון נגנים וזה קו שהנחה אותי מאז תמיד".

 

מה לגבי מוסיקה מקורית משלך?

"כל החיים כתבתי יצירות והלחנתי. לפני עשר שנים הקמתי הרכב והופענו עם מוסיקה משלי, בסגנון הצ'ילאאוט והאתני, אבל לאט לאט זה דעך קצת כי השוק נורא קטן וקשה להחזיק להקה של שבעה אנשים בגלל אילוצים כלכליים. אני כותב המון יצירות לפסנתר ומדי פעם מקיים קונצרטים בהם אני זוכה לנגן את היצירות שכתבתי".

איך עברה עליך תקופת הקורונה?

"זה היה שוק גדול כי לא האמנו שדבר כזה יקרה. למזלי המשכתי ללמד ושרדתי את התקופה הזו. הממשלה גם עזרה קצת. עברנו את זה".

מה החשיבות של איגוד המוסיקאים ועילם בעיניך?

"אני אומר שזה סטארט-אפ נהדר. ישבו כמה חבר'ה ואמרו שצריך לעזור למוסיקאים, לא ויתרו ופיתחו את זה. כל הכבוד להם. הרעיון הזה הצליח ואנחנו מקבלים תמלוגים על כל השמעה ברדיו וזה באמת נהדר. דני גוטפריד ויוסי מנחם הם שני אנשים מדהימים ואני מסיר בפניהם את הכובע. מגיע להם את מלוא הפרגון מכל הלב".

שתפו את הכתבה

כתבות נוספות

דילוג לתוכן